Träns sökes!

Victovie

Trådstartare
Har letat en längre tid på internet, men har för lite tid att hinna köra ut i olika affärer o leta. Tanken var att jag skulle köpa Forsythias nya träns i Göteborg nu i helgen, men självklart satte vädret stopp för det o nu får hon fortsätta gå med sitt tradiga o stelare Jacson-träns :( ett tag till.
Ni som har lite koll i affärer runt omkring i Sverige på olika märken o modeller osv, skulle ni kunna hjälpa mig o hitta ett träns som har (ialf de flesta av) dessa delar? Mitt drömträns jag radar upp här :D

*Helsvart
*Pullback
*Bred nosgrimma - runt 4-4,5cm bred ungefär
*Ordentlig fodring på nosgrimman som syns
*Hakspännen
*Silverspännen
*Achen
*Gärna små/mindre spännen som inte "tar plats/syns för mkt"
*Kvittar om det är rundsytt eller "vanligt"
*Maxpris mellan 2-3'000

Annars måste jag kanske vänta ända tills Falsterbo i sommar :eek: . Hoppas ni har något bra tips så att jag kan åka till nån butik i närheten och kan beställa hem det :idea:
Tackar på förhand :bow:

Senast ändrad:
Sv: Träns sökes!

Nu har du ju satt ett högt pris som maxpris, men jag har en kompis som har ett Globus träns med just dom kriterierna du eftersträvar men med en mindre prislapp.
Och jag måste säga att det tränset är riktigt snyggt. Och fint i kvaliten. Dock är inte nosgrimman 4 cm bred, tror jag...

Men jag antar att du vill ha nåt annat märke en just Globus.

Jag letar efter allt mellan noll och 2-3'000 :D . Vad är det för Globus då? Har sj ett Globus som passar på allt utom hakspännen, anledningen till att jag inte köpt ett nytt av den modellen var för att det tänjde sig väldigt mkt, vet ej om det var ett måndagsex eller hänt förut?. Det är för stort för min dam så får leta nytt till henne.
Tänkte våga mig på att kolla efter träns i högre prisklass än jag nånsin gjort förut, men är fortfarande lika öppen för billiga träns :)

Egentligen vill jag nog ha ett helt, men om man kan köpa sidostycken med hakar så skulle jag gärna köpa delarna för sig :d . Har redan pannbandet hon ska gå med, så det saknas egentligen bara snygg nosgrimma och sidostyckena :D.

Gå in på globus hemsida, och klicka dig vidare till träns.
det är det översta på träns sidan.

Det är det tränset som min kompis har till sin häst, jag tycker det va jätte fint, men ganska stora i storlekarna om jag minns rätt. Hennes häst drar x-full i det mesta. Och jag tror hon har full i det tränset. jag kan fråga om du vill.

Okej, jo då är det detsamma som jag har :) . Håller med om att det är fint! Mitt (x-full) är ca 4cm bred tror jag... :bump:

Haha, det finns absolut med på listan om jag inte hittar något annat, men ska kika runt mer så jag inte missar drömtränset ;) .

Men bukefalister! :p Ni som brukar ha så bra koll på vad som finns i butikerna ;) . Inte ens sett något som ni tror kan passa in på min beskrivning? Vet att Stübben har flertal träns ute, men hittar endast 3 av alla dessa på den svenska hemsidan...(Nej, jag gillar egentligen inte Stübben, men om de har tränset jag söker så får jag ändra åsikt :D )

köp ett svart german lina kandar, och köp till en aachengrimma, hansbo har en som heter classic. finns på hippsonshopen.se!

så har du det perfekta tränset, plus att du har ett extra kandar! :D

Du är en tankeläsare, hur visste du att jag tänkt en massa på German Line kandaret?:o :D Har funderat mkt på att skaffa ett o få ditsytt achenfäste men det kan knappast bli fint i slutändan. Jag har till och med tänkt på Hansbo-nosgrimman, men bara för att sätta på ngt annat träns - aldrig tänkt tanken att kombinera mina favoriter!:rofl:
Tack så hemskt mkt för idéen:bow: :bow: :love:

Måste bara fråga - har GL fortfarande sina speciella storlekar? Så jag vet om jag ska beställa Full eller Cob ;)

Ingen aning, jag hoppas på att det jag hade var ett felex., för jag vill ha ett vitfodrat... :angel:

Hm, kan du mäta sidostyckena på ditt? Kan ju va så att jag fick ponny-sidosycken på det jag hade? *hoppas*

Mina sidostycken är (inkl spännet) 25,5cm långa (Cob-storlek)
Hur långa är dina Full?

Jag sålde det, så vet inte... Men då är det själva det löstagbara sidostycket som är 25,5? Hur långt är det från pannbandet och ner till bettet?

Jag har oxå ett GL kandar. Det älskar jag, underbart läder! Men även mitt har väldigt korta sidostycken, så det passar egentligen bässt som träns med bettringar isf kandaret.. Så man bör nog gå upp en storlek för att få rätt storlek.

Vad det gäller Stubben nosgrimmor har jag bara testat ett elektra kandar, och den nosfrimman var lite skev i storleken.. Den var liksom för kort över nosen, så remmarna som gick över nacken var fästade för långt fram på sidorna.. om du förstår..

nähä.. attans, det var ju skit!! Jag har ett nytt favorit träns, undrar om det inte var ett hubertus, snyggt. fodrat med svart och en liten vit "passpoal" det är urläckert, men kanske inte uppfyller alla kriterier.. Ska se om jag hittar bild..

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Equilina
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 507
Senast: Minett
·
Utrustning Söker efter ett träns som jag har fått en bild i mitt huvud på. Har alltså inte sett detta i någon affär eller dylikt men jag söker...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: BigEnough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix