Sv: träns på tävlingsplatsen?!
På int. tävlingar så är det ok med grimma, bara man har nummer på hästen. Man lastar/leder runt/betar etc i grimma.
I grannlandet Danmark binder de ju sina hästar utanför transporten i grimma på tävlingsplatsen.
Och visst händer det att hästar kommer lösa MEN det gör det ju här också.
Men även mitt ordningssinne fick en tankeställare i helgen. Var på tävling i Danmark där man ledde ponnyer genom framridningen med bara ett grimskaft runt halsen (ingen grimma alls). (jo det gick utmärkt..)
Aningen hysteriskt i vårt land. Inom fälttävlan ser vi genom fingrarna i vårt land.Jag har varit på tävling på allt från lokal till elitnivå, det är ingen som springer runt med sin häst i grimma.... Hästar som stått uppstallade har tagits ut/in från hagen i någon form av huvudlag.
På int. tävlingar så är det ok med grimma, bara man har nummer på hästen. Man lastar/leder runt/betar etc i grimma.
I grannlandet Danmark binder de ju sina hästar utanför transporten i grimma på tävlingsplatsen.
Och visst händer det att hästar kommer lösa MEN det gör det ju här också.
Men även mitt ordningssinne fick en tankeställare i helgen. Var på tävling i Danmark där man ledde ponnyer genom framridningen med bara ett grimskaft runt halsen (ingen grimma alls). (jo det gick utmärkt..)