Träns och hjälm

T

Tomaten

har inget dressyr tr, tyvärr. Hur är det när man tävlar, har aldrig sett någon rida dressyr med ventilations hjälm(sån med "kanal" fram)är det för att man inte får och vad finns det för bestämmelser för hjälm i drssyren?

Och till det med tränset
Skulle jag få ha något av dessa?*bara exempel från h**ks*
1:a tränset

2:a tränset

3: dje tränset

sista

Har aldrig tävlat dressyr men vill börja nu så det är därför alla frågorna kommer så här :o :D Måste verkligen införskaffa ett dressyr TR! :p

Sv: Träns och hjälm

Träns nr 2 får du inte ha för den har en pullarnosgrimma, du får rida i vilken hjälm du vill bara den är godkänd. Jag har ridit dressyr i GPA hjälm men det passar nog bäst med vanlig kask.

Du får ha vilken sorts hjälm du vill! Det finns inte ngt om det i TR 2004 (2005 finns att beställa nu, jag har inte fått det ännu.)

Jag tyckte nog att de svarta tränsen var snyggast! Vilken modell man vill ha beror ju på hästen, vilken du inte får ha har du ju fått svar på.

Senast ändrad:

va är det?trodde inte det, tittade inte så noga kasnke:o att man inte får ha pulalrnosgrimma vet jag, tack iallafall!

Rufsan. skrev:
Träns nr 2 får du inte ha för den har en pullarnosgrimma, du får rida i vilken hjälm du vill bara den är godkänd. Jag har ridit dressyr i GPA hjälm men det passar nog bäst med vanlig kask.

Om det där är ett pullar-träns... ja då heter jag Aron... :p

Nu har jag tittat på den stora bilden, du får ha det tränset också eftersom det är aachennosgrimma. Men jag tycker iaf att helsvart är snyggast!

....eller helbrunt! inget vitt foder iaf, de ser för tråkigt ut...

Håller med tycker inte heller att det ser ut som en pullarnosgrimma men det är förstås ganska svårt att se eftersom bilden är så liten :)

jag älskar vitt foder men ska nog inte köpa något med det på, iallafall inte till tävling, om det inte är till kandar då vill säga, då är det siktigt snyggt.Ska köpa det med flätade pannbanndet och nosgrimman

sweep skrev:
1000 spänn på att det är en aachen nosgrimma och inte en pullar..

Nä för du har säkert katalogen och jag har bara en mikroskopisk bild så det vadet tänker jag inte anta :p

Rufsan. skrev:

De e inget pullarträns!

Men det innebär ju att hon ändå inte får ha det tränset, om jag tolkade en tidigare tråd rätt, eftersom att det har metall på nosgrimman som skulle vara av läder, och endast pannbandet fick ha diskret utsmyckning, eller har jag missförståt alltihopa?

Mvh

Camilla

Tänkte bara säga att jag har en sk "ventilations-hjälm" för att den är bekvämast, el. var då jag köpte den...
Den har jag när jag tävlar dressyr och ingen som har någon kommentar om det. Jag tävlar ju bara klubbtävlingar, men vad jag vet så följer dom TR på km iallafall.

Det tror jag nog du har rätt i,
så har iallfall jag förståt det, att du får ha som nosgrimman ser ut fast på pannbandet ;) Nån som förstod hur jag menar? haha.
Men nosgrimman ska väl vara helt i läder, antingen med eller utan "fodring" (syftar på sån där som oftast är vit)

Hjälm så får du väl rida i vilken du vill utom sån där "jockeyhjälm" ? Elr?
Jag har alltid tävlat i min sammetshjälm så det har jag inte så stor koll på..

Men ursch,
en sån smal nosgrimma?
Huvva, det skulle jag aldrig köpa. Använder aldrig smala nosgrimmor..
Fast det är ju min åsikt.
Men jag tycker särskilt att det blir fult när det är som på bilden, att "acheen"remmen drar ner nosgrimman fram...

Jag tycker det är fint och när han inte är gapig av sig så spänner jag inte hårt och behöer inte acheen remmen, ibland använder jag men bara för att det är snyggt!:banana:

det är jätte fint, nu har ju jag ljus/röd bun häst men det passar honom också!

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 879
Senast: Liran
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
Ridning börjar känna att det är kört att hitta en bra medryttare. Har en häst som jag tävlar och tränat i dressyr. Då jag har både jobb och...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
12 440
Senast: Emine
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 256
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024