träns och bett byte under tävling

R

ringen

får man byta träns bett under tävling i den obligatoriska pausen .
startar med hackamoor och ev byta till vanligt läder träns med pulla grimma och pesoa bett ?
50 km clear round , tävlings klass.

Sv: träns och bett byte under tävling

Du får byta huvudlag i veterinärgrinden.

allså rida vidare med det nya tränset och bettet inte bara under pausen

Men klarad du inte hästen på hackamooret?
Det är betydligt bättre, hästen har då lättare att äta och dricka.

Sen kan man ju diskutera kombinationen pessoa och pullargrimma....

jo jag klara henne på hacka moor
hon är stark i nacken och har en förmåga att vilja smyg öka hela tiden särskilt om det är andra hästar med, om det då blir så att jag får hålla i henne så är hon så kännslig i huden och lätt skaver upp...
som att jag tidigare tränat och tävlat dressyr och alltid fått för att jag har en fin mjuk hand så det är inte det att jag är hård eller drar henne i munnen . utan bara en tanke att det ska bli så trevlig tur som möjligt brukar alltinera träns och bett hemma. fast jag byter inte under tur hemma utan olika dagar.

Klart att du får byta bett.
Dock hade jag skippat pullargrimman. Även snokremmen på eng nosgrimma om man använder en sån. Då kan hästen dricka och äta lättare.
Går hästen bra på hack så byt inte till munbett.
// Linda

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·
Distans Hej! Exakt hur funkar det när man kvalar med danska tävlingar? Kan man föra in resultaten av en dansk regional tävling i det svenska...
Svar
1
· Visningar
1 794
Senast: fio
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 049
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka