Träns med remontgrimma

Vimsan

Trådstartare
Är det någon som vet om det finns något träns med remontgrimma och med ovala spännen?
Jag letar efter ett nytt tävlingsträns och eftersom hästen går bäst på "ful-nos-grimma" så får det väl bli ett sånt :p

Tips på andra snygga remontgrimmor eller hela träns tas tacksamt emot.

Hästen är brun och tränset ska helst vara svart ;)

(nuvarande tävlingsträns)
ImageVaultHandler.aspx

Sv: Träns med remontgrimma

Har kikat lite på det men nä, vill att det ska synas mer.

Har lite funderingar på Globus träns Tanja med remontgrimma.

Vaddå fulnosgrimma...hehe,,, en del hästar passar superbra i den även om jag hade svårt att vänja mig. Rider nästan alla mina på remont hemma.

Ja, han ser väl inte så illa ut men jag har också lite svårt att vänja mig vid den :p
Men han går verkligen bättre på remont så jag har väl inget val ;)

Jag har ett som är ganska fint tycker jag. Är inte heller jätteförtjust i remontgrimmor, men min kille går bra på det.
Tror inte jag har nån jättebra bild..

Det är pärlor på pannbandet, lite lagom blingat.. Sen är det kanske inte så snyggt med silverbett till mässingsspännen, men det är hans favoritbett och det finns inte i mässing :)

http://www.facebook.com/photo.php?pid=128945&l=63743&id=613253545

Senast ändrad av en moderator:

jag tycker att nosgrimman ser på tok för stor ut för din häst! den borde ha en kortare nosdel...

D*bert, P*ssier och St*bben har snygga träns med remontnosgrimma..

Hmm.. kortare nosdel? Kan iofs hålla med om att den ska upp ett hål och det är fixat för ett tag sen.. Det är strl full på tränset och hästen drar nästan x-full ibland...
Nu var det väl iofs inte det som forumet handlade om, dvs hur tränset sitter på min häst, utan mer förslag på träns.. Men det är så otroligt typiskt buke-folk att ALLTID ha någon slags kritik.. Visste att det fanns någon anledning att att jag avslutade mitt gamla medlemsskap för några år sen...

skriver man något eller lägger ut en bild får man tåla kritik och kommentarer... Oavsett om det är typiskt bukefolk eller inte men så är spelreglerna, detta är ett forum!;)

Det var snyggt med inåtvända spännen och lite rundade spännen på sidostyckerna.
Vart har du köpt det?

Det ser ut som det är vita sömmar också, är det det?

R*ttare och häst säljer stubben remontträns vet jag iaf.
Passier har jag sett nån stans, vet inte vart. Det är helsvart eller helbrunt.

Nä, fasst det är ju ett Stubben Diana så..

Stubbens remontträns är riktigt snygga!
Nosgrimman är lite bredare än de flesta andra remontnosgrimmor, vet ej om man kan få dem med annan färg på fodret..
Hade jag varit som du hade jag satsat på stubben!

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 983
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 836
Senast: mamman
·
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka