Träns i syntet?

Ja precis, skinnet slängs nog bara om vi inte använder det. Jag har aldrig nånsin hört om uppfödning av kor enbart för läderproduktion.

Vet inte vad du tycker moraliskt ang. indiskt läder, där får man ju inte döda kor så vad jag hört är deras läder gjort av djur som självdött.... (Iofs usel kvalitè, men fullt andvänbart om man sköter det bra)
Och dubbelmoralen i hur korna i Indien sköts är att de får massa smärtstillande istället för att avlivas. De har stora problem med höga halter av diklofenak i vattendrag. Inget som är bra att stötta.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Jag har svarat på en annons om en medryttarhäst. Hästen verkar jättefin och jag är sugen på att rida den. Man betalar en peng för att...
Svar
17
· Visningar
2 747
Utrustning Hej! Förstår om detta kan vara en självklar fråga för många men vill veta vad ni tycker då jag känner mig något osäker här. Jag har då...
Svar
5
· Visningar
1 948
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka