Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
hur kör ni med era unghästar för att förbereda dom för kval? skillnad på upplägget för kall-/varmblod?
Vilka tider vill ni att dom ska kunna gå innan det är idé att köra kval, loppen går ju ofta mycket snabbare även om det bara är årgångslopp...
det är väl bra om man tänker att man förbereder dem för start egentligen.. inte så att de precis klarar kvalet.. så hästen ska ju klara kvaltiden väldigt enkelt.. annars är de ingen ide att kvala.. tycker ja..
Talar vi om treåringar och äldre så går de jobb var fjortonde dag och helst intervaller däremellan. Kvalar gör de när de är startklara och de ska då lätt kunna kvala på 1.37-1.38 för kallblod och 1.20-1.21 för varmblod, med marginal.
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
IT & mobiler Jag har Jabra Evolve 85 och är nöjd. Jag är mycket ljudkänslig och vi har väldigt lyhört mellan våra kontor så jag har fått dem för att...
Hästmänniskan Jag har en bekant som gjorde just så… Hade två hästar varav en var pensionär när hon flyttade till egen gård. Sen skadade sig den andra...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.