Träningstips för tjock ponny??

N

Niina87

OBS: Om tråden ligger fel så är jag tacksam om någon snäll moderator flyttar den:).

Hej.
Jag har en väldigt fet D-ponny som måste banta..
Hade VET ute idag som tittade till henne idag som att jag trodde hon hade blivit bromsbiten eller så för hon hade en stor bula vid bogen, men det va det inte, det var fettvalkar. Så hon skulle in fort som attan från sommarbetet och stallas in ha magert om sig och äta 5 kg hö om dagen. Och ridas helst två ggr om dagen.. Så tänkte kolla om någon har något tips om hur man kan banta ner hästen för att hon ska kunna gå ner i vikt och. Hon går väldigt fort ner i vikt tack och lov men är lika lättgödd om man säger så :angel: Hur man kan banta henne genom att nästan bara rida på banan någon som har ett bra fettförbrännings program kanske??? :banana: skulle vara väldigt tacksam och glad om någon hade det:p

/Niina

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Träningstips för tjock ponny??

Varför kan du inte rida i skogen?

Jag skulle sätta hästen på lagom bete (dvs ganska magert men för den skull inte svältbete) samt rida långa skritt-turer i aktivit tempo.

Jag måste bara fråga eftersom det väller av dessa inslag med feta hästar. SER man inte när ens häst börjar tjocka på sig eller?

Varför kan du inte rida i skogen?

Jag skulle sätta hästen på lagom bete (dvs ganska magert men för den skull inte svältbete) samt rida långa skritt-turer i aktivit tempo.

Det går inte att rida ut på henne själv och den andra hästen är skadad så tänkte rida på banan nu tills den är frisk.:) och det är inte så länge ca en vecka eller så..:) Jo hon går nu på magert bete på dagarna men får komma in på nätterna..

Jag måste bara fråga eftersom det väller av dessa inslag med feta hästar. SER man inte när ens häst börjar tjocka på sig eller?

Nej det gjorde jag tyvärr inte, för fettet hade inte satt sig på magen utan hon är inte fet så, fettet hade satt sig på halsen, bogen, och rumpan bara.. Då tycker jag att det är lite svårt att se. Och hon är inte avställd utan har gått upp endå.. SÅ är de...

Även om fettet sätter sig på andra ställen än magen så ser man det, framför allt känner men det. Det finns en nålad tråd längst upp. Handlar om samma sak, kolla den ist för att starta en ny ;)

Liknande trådar

L
Träning Hej alla där ute! Har ett problem med min ponny. Hon går som en klocka på banan och ridhus, vi tävlar hoppning och det går väldigt...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: Anteya
·
Träning Hjälp mig att komma till rätta med dotterns B ponny fasoner :devil:!!! Ponnyn i fråga är 13 år och fullt frisk och ranghög, dottern i...
2
Svar
24
· Visningar
3 140
Senast: ScissorHands
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar