Träningstävling Tolita Lörd 25 Sept

Sv: Träningstävling Tolita Lörd 25 Sept

Både jag och hästen bor strax utanför Karlstad.Med en bra kamera så kan man få med roliga händelser på hästen :)

Tänkte att det liksom kanske kunde gå att komma och våldgästa nån gång...vilket håll från Karlstad?

tack tack.
ja jag måste ju säga att jag är rätt nöjd med tävlingen. har en helt fantastisk häst :love:
att hon sen inte ville åka hem var en annan historia :angel:

äh du skulle ju kommit och sagt hej, fanns ju ett par stycken med långt blont hår så jag visste inte vem som var du

jodå, pmar

Vad har du för kamera?? :D Ska nämligen införskaffa mig en bra system kamera.

tack tack.
ja jag måste ju säga att jag är rätt nöjd med tävlingen. har en helt fantastisk häst :love:
att hon sen inte ville åka hem var en annan historia :angel:

äh du skulle ju kommit och sagt hej, fanns ju ett par stycken med långt blont hår så jag visste inte vem som var du

jodå, pmar

Nä ingen annan blondis med beige keps :D

Konstiga människa.. Min sambo är likadan, fått för sig att Canon är bra. Jag avskyr min!

Haha varför det?

Jag har ju iof inte så mycket att jämföra med o är inte heller någon proffsfotograf, fotar o filmar mest för annonser, hemsida osv men jag är skitnöjd med min canon! :D

Till JessicaM : Har en Canon 450D men är tyvärr en nybörjare så har inte lärt mig så mycket hur den fungerar.

sthu : Har ju just en Canon men kan ingenting om den.

wrangler : Vad för Canon har du?Kanske kan ge mig en liten undervisning hur den fungerar.

Öööhhh..... du pratar du med världens mest otekniska människa!

*läser på kameran* Canon Power Shot SX10IS

Vad har du för sorts canon då?

Jag funderar på att införskaffa Canon EOS 1000D som har fått mkt bra omdömen.. Är tydligen bra för både amatör och proffs

350D har jag. Jag är van vid Nikon, så det är nog därför jag inte gillar den. Och märkligt nog, jag trivs inte med autofokus på :D Tycker inte att kameran hittar fokus, och framförallt tar det för lång tid.
Men sambon har också en Canon, en 450D, och han är nöjd. Han frilansar som fotograf, mest mingelbilder och sånt. http://luttman.se för lite exempel på hur bilderna kan bli med en sån.

350D har jag. Jag är van vid Nikon, så det är nog därför jag inte gillar den. Och märkligt nog, jag trivs inte med autofokus på :D Tycker inte att kameran hittar fokus, och framförallt tar det för lång tid.
Men sambon har också en Canon, en 450D, och han är nöjd. Han frilansar som fotograf, mest mingelbilder och sånt. http://luttman.se för lite exempel på hur bilderna kan bli med en sån.

Har en 450D också,men fick kameran så jag har ingen intstruktionsbok.Fann en på nätet men tycker inte det står så mycket om det jag vill veta.

Ett exempel är att när jag ska ta bilder i ridhus,vilket jag tycker är en ganska ljus miljö så blir bilderna jättemörka.Då har jag på auto,om jag ändrar ratten till läge P så blir det ljusare bilder,MEN,då blir bilden suddig.Dock inte hela bilden utan bara runtom objektet jag tar på.Och när jag har på sport,då kan bilderna också bli jättesuddiga.Och det är ju då som man kan ta flera bilder på en gång så att säga.Det är säkert jättemycket som jag har missat och inte kan,men hittar liksom ingenstans där jag kan läsa vad alla knappar betyder och vad man ska ha på i olika lägen när man tar bilder.

Vad betyder tex alla funktioner som finns ovanför helautomatik knappen.P,Tv och de övriga.Vad är slutartid och allt detta?Många :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Bilder som jag tagit med Canon 450D finns på

http://www.karbens.blogspot.com

Senast ändrad av en moderator:

Förprogrammering, slutarprioritet, bländarprioritet. Man får andra slutare/bländare efter vad man vill ha för bild och vilken miljö det är (hur ljust osv). Jag kan det i praktiken, men kan inte sätta ord på det :o
Men det finns väl en massa fotoskolor på nätet? Det är så både jag och pojken min har lärt oss :p
Finns en massa trådar här på Buke också, under Hem&hobby har jag för mig.

Du verkar rätt kunnig inom kamera världen :) Vad tycker du om canon eos 1000d? Visserligen canon men den har ett bra pris :D

Jag vill ha en kamera som är relativt lätt för amatör fotografer men den ska oxå vara såpass bra att det blir proffsiga bilder. Gör nämligen tavlor av mina bilder.. Men det är ju såklart priset som styr oxå tyvärr max 4000kr..

Några tips??

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka