träningstävling med låga hinder?

K

keresh

Finns det några träningstävlingar för stor häst (fjording, men jag är över 18) där man inte behöver hoppa så jättehögt? Vilka höjder är det isf?

De flesta ridskolor har väl seriehoppningar av olika slag. Lägsta klassen brukar ligga på 50 cm.

det finns många ställen nu på vintern där dom har banhoppningsträningar på valfri höjd..
så har ju vissa klubbar vanliga klubbhoppningar som man får va med på även om man inte är medlem...

MEn som sagt kolla på klubbarna i närheten... :)

Kolla på me klubben om de har klubbhoppningar..
Våran klubb brukar ha månadshoppning en gång varje månad under maj-september.. Först brukar de vara blåbärsklasser 20-40 cm och sen är de 50-110 cm..

du bor ju i stockholm så du har många ställen å välja på =) ja bor också i stockholm.

Södertälje har ju träningstävlingar för alla åldrar och både häst och ponny... 60 cm till 110 cm tror jag det är... men du måste vara medlem... gå in på deras hemsida Södertälje ridklubb

markbom

hos oss skulle du få hoppa markbom om du ville, dessutom med kollektiv framridning på banan. Kräver nästan inga förkunskaper alls mao. Finns säkert på andra klubbar med.

glt

japp södertälje e bra =) där ska ja träningstävla 1 feb. fast i dressyr dårå, men ska va me på träningshoppningar också..

I fjordhästföreningen anordnas det en hel del tävlingar på lite lagom nivå, dvs. oftast inte allt för högt. Det bästa är att man får vara så gammal och ung som helst för att deltaga att det är väldigt trevlig stämning :) Kolla på fjordhästföreningens hemsida här: http://www.come.to/sff
Eller gå in på Stockholms-Uppsala lokalförening på en gång: http://suff.hovar.com/

Vill du veta mer om just den lokalföreningen så kan du säkert kontakta Fodong här på nätet, hon vet det
mesta :idea:

Lycka till!

Mvh//Sofia

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 339
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 906
Senast: fio
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka