Träningstävla D-ponny

E

Emina

Får man "träningstävla" en D-ponny om man är ÖVER 18 år? Då menar jag Clear round på klubbnivå. Någon som vet vilka regler som gäller?

Sv: Träningstävla D-ponny

På Clear Rounds spelar inte åldern någon roll, det har ju inte någon riktig tävlingsstatus, kommer först på lokalnivå. Vad gäller klubbtävling, är det klubben själv som sätter upp reglerna.

Jag har hört många som tävlar utom tävlan på lokala tävlingar för att de är för gamla egentligen. Är det upp till var och en av klubbarna och bestämma om de vill ta emot en?

Jag tror att man får i alla fall hoppa på klubb tävling...
e ingen exper på de där... :smirk:
Lycka till ialla fall!

Du får inte starta på lokaltävling om du är överårig, inte ens utom tävlan. Om ekipaget är proportionerligt, ska överårig ryttare på ponny lösa licens för häst, och starta bland stora hästar.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: Fiorano
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 929
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka