Träningsschema för ponny som stått ett tag.

fjert

Trådstartare
Skulle behöva hjälp med ett träningsschema för en ponny som stått ett tag och blivit lite för rund.
Har ni något bra träningsschema att följa?
Skulle uppskatta lite hjälp.

Nu under vintern har jag dåliga ridvägar och kan endast rida efter vägar + en ridbana som vi har uppskottad på en fotbollsplan.
 
Sv: Träningsschema för ponny som stått ett tag.

Jadu...

Det finns inget "exakt såhär ska du göra" men jag tror att jag hade gjort ungefär såhär:

Mån: Lång skrittur, gärna "off-road" och minst 1,5 h
Tis: Uteritt där du mest koncentrerar dig på skritt och trav, lång låg form.
Ons: Dressyr, ganska ordentligt pass, men inte så att hästen dör :)
Tors: Som tisdag
Fre: Vila som gärna får bestå av en promenad.
Lör: Lång skrittur, minst 1,5 h
Sön: Om hon orkar kan du hoppa lägre hinder, om hon inte gör det kan du rida dressyr.

Tänk på att inte rida slut på hästen varje dag och börja med att skritta mest och sedan lägga in mer och mer trav och galopp och kanske klättra lite?
 

Liknande trådar

R
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
1 452
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 592
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 096
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 587
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp