D
Dyfra
Får hem min nya häst nästa vecka, tanken är att hon ska bli min fälttävlanshäst. Hon är 5 och har inte gjort sådär jätte mycket, hade föl förra året och är riden nu i några månader och är i sådär "hyffsad" kondition, dvs riden några gånger i veckan. Hästen i fråga är ett fullblod.
Nu skulle jag vilja ha lite tips och träningsförslag om hur jag ska lägga upp ett träningsschema för hästen min för att komma i tävlingskondition för fälttävlan (har även tänkt göra ett projektarbete om detta och behöver därför alla möjliga tips!)
Hur ska jag lägga upp det? Hur mkt, hur länge? Vad ska jag variera mellan? Träningsmetoder? Hur ska jag hinderträna henne?
Kom igen nu! Behöver all hjälp som finns.
Tack på förhand.
Nu skulle jag vilja ha lite tips och träningsförslag om hur jag ska lägga upp ett träningsschema för hästen min för att komma i tävlingskondition för fälttävlan (har även tänkt göra ett projektarbete om detta och behöver därför alla möjliga tips!)
Hur ska jag lägga upp det? Hur mkt, hur länge? Vad ska jag variera mellan? Träningsmetoder? Hur ska jag hinderträna henne?
Kom igen nu! Behöver all hjälp som finns.
Tack på förhand.
Senast ändrad av en moderator: