A
AirPrins
jag undrar lite över hur ni hade tänkt att planera er ridning nu inför vintern. jag har inga tävlingar kvar att åka på detta året. Jag hade tänkt att försöka lägga upp en plan för träningen nu med uppbyggnadsarbete. Jag har en häst på sex år som har haft föl så hon har tävlat sin första säsong i år upp tom 120.. Jag skulle vilja bygga upp muskler, smidighet och kondition nu under vintern men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Vet vilka pass som ger vad tex mycket bommar och så men om det finns ngn vänlig själ som har erfarenhet över planering för två tre månader framöver. Jag har försökt lägga upp en veckoplanering som ser ut såhär
Mån Lösgörande arbete kolla så att att hon är mjuk och fin(kortare pass och även skritta ut en halvtimme efter
Tis: Kondition Intervall träning
Ons: Hopplektion för instrutör
Torsdag. Markarbete bommar och styrketräning
Fredag. Lång skrittrunda ca 1-1 1/2 timme
Lördag: Klättring och lite lösgörande arbete efteråt
Söndag: Markarbete med lite gymnastikövningar med bommar elelr småhinder.
Tips och ideer på hur man ska lägga upp det vore jättesnällt även hur ni sköter uppföljning behöver jag ha två scheman för olika veckor eller ska man hålla sig till samma.. Tanken är att hon ska försöka kvala till sex års breeders nästa år..
Mån Lösgörande arbete kolla så att att hon är mjuk och fin(kortare pass och även skritta ut en halvtimme efter
Tis: Kondition Intervall träning
Ons: Hopplektion för instrutör
Torsdag. Markarbete bommar och styrketräning
Fredag. Lång skrittrunda ca 1-1 1/2 timme
Lördag: Klättring och lite lösgörande arbete efteråt
Söndag: Markarbete med lite gymnastikövningar med bommar elelr småhinder.
Tips och ideer på hur man ska lägga upp det vore jättesnällt även hur ni sköter uppföljning behöver jag ha två scheman för olika veckor eller ska man hålla sig till samma.. Tanken är att hon ska försöka kvala till sex års breeders nästa år..