Träningsmusik

Caramba

Trådstartare
Vad lyssnar ni på när ni är ute och springer eller tränar hemma?
Gärna som finns på spotify :)
 
Sv: Träningsmusik

Jag gillar musik som ger en energitrip när jag är ute och springer.. Som ger den där lilla extra kicken när det känns jobbigt. Typ house/Dance musik har den effekten på mig. Jag följer en jäkligt bra lista på spotify som heter Digster Dancefloor :)
 
Sv: Träningsmusik

snabb, peppig musik som jag kan mima till:D

typ; Lady gaga, avicii, ellie goulding, kelly clarkson.
 
Sv: Träningsmusik

Jag brukar använda mig av Digsters färdiga Cardio-lista. Funkar riktigt bra och är väldigt blandad musik med ffa house och pop. Digster har även andra träningslistor beroende på vilken träningsform man utför så det är bara att välja och vraka :)
 
Sv: Träningsmusik

Lyssnar på det mesta, även när jag springer..

Men det jag absolut tipsar om är låtar som du skrattar till/dansar/blir väldigt glad av (I mitt fall: Everybody - backstreet boys. Det är min absoluta pepplåt då jag knappt kan lyssna på den i 5 sekunder utan att dansa som fan och få den här "ÅT HELL MED ALLT, JAG ÄR BÄST" känslan)

Annars är låtar med en "stark" text bra. Alltså låtar som handlar om att man är stark eller klarar allt osv. (T ex: Skyscraper - Demi Lovato)

För övrigt rekommenderar jag:
A Dustland Fairytale - The Killers
Den låten tar mig igenom ALL träning, hur mycket jag än vill gråta och ge upp.

Jag föredrar glada låtar framför arga låtar, då förknippar jag senare träningen med något glatt och roligt. (vilket såklart är bra!)
 
Sv: Träningsmusik

Lyssna på inspelad livemusik, så får du en spontan (och förmodligen välförtjänt) applåd då och då ;)
 
Sv: Träningsmusik

Iron maiden. Börjar ofta lugnt och drar på allt mer eftersom, perfekt för löpning! Även mötley crue har endel passande :)
 
Sv: Träningsmusik

Jag har förvisso inte spotify, men detta springer jag till just nu. En jäkla blandning, gillar att mixa musik som jag gillar så jag kan "glömma bort" vad jag gör med musik som får en att ge lite extra.

Sabaton - Carolus rex
Imgaine dragons - Bleeding out
Laleh - Colors
DVBBS & Borgeous - Tsunami
Contiez & Treyy G - Trumpsta
Rihanna & Eminem - The monster
Martin Garrix - Animals
One republic - If I lose myself
The script - Hall of fame
Nightwish - The escapist
Bingo players - Get up
Imgaine dragons - It´s time
Skrillex - Make it bun dem
Muse - Undisclosed desires
Avicii - Wake me up
Korn - Chaos lives in everything
The Fray - Heartbeat
Of monsters and men - Little talks
Maroon 5 - One more night

+ Massor från Mark Petrie

Vissa låtar har jag dock lagt in flera gånger.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
770
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 473
Senast: Halcyon
·
Tjatter Varje sommar har vi en stor sommarfest med ett tema. Kläder, mat, musik och "pynt" mm följer temat. I år är temat film. Gästerna får...
Svar
3
· Visningar
334
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
1 130
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp