Träningschema.

P

pannkakssmet

Hej Bukare med många hästar i träning! (det är i alla fall er jag vill åt)

Jag har just insett att jag kommer ha 4 hästar som är i behov av allt från viss underhållsträning till ordentlig konditionsunderhållning under sommaren.
Ni som har så pass många hästar, hur håller ni reda på hur ni tränat dom på ett lättöverskådligt sätt? Att skriva i kollegieblock eller liknande känns inte som ett alternativ då det inte alls är lättöverskådligt och så lätt blir plåttrigt. Det bästa vore ju om man kunde se vad man tränat med hästen i fråga också.
Minnas i huvudet är inget jag klarar.

Gärna bilder!
Tack.

Sv: Träningschema.

Exellblad, jag har exellblad för vad varje häst gjort och jag har det för de senaste 6 åren, lättöverksådligt och blädderbart.

Åh, det låter ju jättesmart!
Får ta och lära om exel först bara.

Du har ingen bild på hur det ser ut?

Jag har skrivit egna scheman förut, men fick idag hem uncabs träningsdagbok! Såg helt ok ut så ska bli kul att prova...

Varför inte en typ fickalmanacka för varje häst så du kan skriva i direkt när du arbetat den? Så skriver du i vad du har gjort och hur det gått. Har du gjort någon speciell plan för en häst så markerar du det på varje dag (ex mån, tis, ons konditionsträning, tors skritt i skogen) så behöver du bara kasta en blick i almanackan för att minnas vad som står på schemat. Gäller bara att komma ihåg att kolla almanackan ;)
Detta har funkat toppen för mig! :)

Familjealmanacka? En sån med rutor, en kolumn för varje familjemedlem / häst.

Det är nog bästa förslaget hittils!
Återstår bara att se om man kan köpa almanackor i april. :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: zarmino
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 692
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV