Träningschema.

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare pannkakssmet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 378
P

pannkakssmet

Hej Bukare med många hästar i träning! (det är i alla fall er jag vill åt)

Jag har just insett att jag kommer ha 4 hästar som är i behov av allt från viss underhållsträning till ordentlig konditionsunderhållning under sommaren.
Ni som har så pass många hästar, hur håller ni reda på hur ni tränat dom på ett lättöverskådligt sätt? Att skriva i kollegieblock eller liknande känns inte som ett alternativ då det inte alls är lättöverskådligt och så lätt blir plåttrigt. Det bästa vore ju om man kunde se vad man tränat med hästen i fråga också.
Minnas i huvudet är inget jag klarar.

Gärna bilder!
Tack.

Sv: Träningschema.

Exellblad, jag har exellblad för vad varje häst gjort och jag har det för de senaste 6 åren, lättöverksådligt och blädderbart.

Åh, det låter ju jättesmart!
Får ta och lära om exel först bara.

Du har ingen bild på hur det ser ut?

Jag har skrivit egna scheman förut, men fick idag hem uncabs träningsdagbok! Såg helt ok ut så ska bli kul att prova...

Varför inte en typ fickalmanacka för varje häst så du kan skriva i direkt när du arbetat den? Så skriver du i vad du har gjort och hur det gått. Har du gjort någon speciell plan för en häst så markerar du det på varje dag (ex mån, tis, ons konditionsträning, tors skritt i skogen) så behöver du bara kasta en blick i almanackan för att minnas vad som står på schemat. Gäller bara att komma ihåg att kolla almanackan ;)
Detta har funkat toppen för mig! :)

Familjealmanacka? En sån med rutor, en kolumn för varje familjemedlem / häst.

Det är nog bästa förslaget hittils!
Återstår bara att se om man kan köpa almanackor i april. :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 962
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 491
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 949
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka