Träningar???

Joyride

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa mig en islänning så småningom, men undrar om det fins kurser o träningar?? (klart det fins) men jag som "vanlig" ryttare hopptränar en dag i veckan o undrar om det fins typ liknade träningar för isis där man lär sig rida dom olika gångarterna och så.

För skulle jag köpa en isis så vill jag har hjälp så man rider tölt o pass rätt.

Det gäller runt norrköping

Sv: Träningar???

Är du medlem i någon klubb där uppe, så annordnar de kanske någon träning eller så?
Vi har tränare här nere ungefär 2ggr/ månad, så hinner man hem och träna lite själv till nästa tillfälle med.

/E

Jag gick ridskola med islänningar i början. Sedan finns det kurser man kan åka på där man kan låna/hyra häst. Vet tyvärr inte vad som finns just där du bor men kan verkligen rekomendera typ ridskola innan du skaffar hästen.

Joyride skrev:
Jag funderar på att skaffa mig en islänning så småningom, men undrar om det fins kurser o träningar?? (klart det fins) men jag som "vanlig" ryttare hopptränar en dag i veckan o undrar om det fins typ liknade träningar för isis där man lär sig rida dom olika gångarterna och så.

För skulle jag köpa en isis så vill jag har hjälp så man rider tölt o pass rätt.

Det gäller runt norrköping

De stora stallen är Stenholmen (Linköping), Kolmårdens Islandshästar, Gäverstad (Söderköping) och Gibraltar ( i närheten av Norsholm).
Alla de har egna hemsidor. Se vidare kurser där.
Sedan på vår klubbs hemsida www.Dyggur.se och Framtid finns mer information om kurser.

Vi har många lokala förmågor, kan namnges om du pm:ar mig, och många "större" förmågor som har kurser här runtomkring. ex. Haffi, Hinni, Virgnir, Johan Häggberg och Johanna m.m.

Själv så ser jag till att vissa av dem kommer till "mitt" stall några ggr om året.
Vart i Norrköping bor du?

// Cicci

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Islandshäst Jag ska nu bli medryttare på en fin islandshäst, fyrgångare och naturlig töltare. Har ridit islandshäst tidigare men inte...
Svar
5
· Visningar
2 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar