S

sigrid_82

Försöker med en ny tråd... Efter att jag läst igenom forumreglerna nogan =)
Undrar hur ofta ni tränar för någon? Samt hur många dagar per vecka ni motionsrider respektive tränar på egen hand?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Träning

Nu tränar inte jag för någon för tillfället, men jag ska snart dra igång igen inom kort. Förut brukade jag träna för tränare 2 gånger i månaden (1 gång varannan vecka)

Jag på ska på clinic nästa vecka, så jag ser det som en start på att dra igång med träningen! :)

Jag försöker att rida minst 3 gånger i veckan, + att jag har en medryttare som rider 2 dagar i veckan. Varierad träning är det då, mycket ridning i skogen, men även på banan, lättare och ibland hårdare pass.

Jag har ingen speciell plan för hur jag tränar nu på vintern.
Rider för tränare lite då och då, när jag känner att jag behöver hjälp.
Ute/Bana beror på vädret och tid. På helger brukar det bli minst en uteritt,
men på vardagar blir det mest bana pga att det blir mörkt.
Hur hårt jag tränar beror på hur hästen kännst. Vissa dagar vill hon helt enkelt inte träna,
och då blir det bara lite "springa av sig" ridning. Andra dagar är hon på hugget
och då tränar vi hårt på allt möjligt.

Mellan tävlingarna brukar jag rida fler gånger för tränare och försöka finslipa det som inte gick så bra sist.

Hej
tränar för tränare 1gång i veckan, tränar sen själv på det vi behöver
2-3 dagar, övrig tid rider jag ut mest i skritt. Får c 1 dagar i veckan helt fritt kanske går ut o går med henne då.

Jag rider ca. 4-5 dagar i veckan, 1 dag longering el. rundcorall m. markövningar/ledarskap. 1-2 vilodagar/ vecka.

Varannan vecka 1 pass för tränare. (Har precis kommit igång med det nu, legat lite nere med seriös träning, inte hittat bra western tränare och nu kompromissat, så jag rider för en vanlig instruktör). Så hoppas på att kunna varva det med någon clinic in emellanåt.

Det blir mest skogsturer annars, någon dag i veckan på banan bara. Men sen tycker jag att när man säger skogsturer el. uteritt så beror det mycket på HUR man rider när man rider ut!?!

Oavsett var jag är så tränar jag alltid min häst, han kan göra sidepass och öppnor och så vidare lika bra i skogen som på en bana! ;)

Åldern är av stor vikt när man talar om träning tycker jag, så hur gamla är era? Min är en 8 årig ("bäbis", tycker han själv ialf.)

Försöker med en ny tråd... Efter att jag läst igenom forumreglerna nogan =)
Undrar hur ofta ni tränar för någon? Samt hur många dagar per vecka ni motionsrider respektive tränar på egen hand?
motionsträning ca 5 ggr i veckan och då brukar jag göra skänkelvikningar, gå i form m.m. samtidigt och sträckan kan bli ca 6 km.

Tränar själv ca 2 ggr i veckan och någon gång så blir det träning för Ronny Åghman el Mia Ekström(om hon heter så -.-').

Men så beror det också på om min häst vill jobba eller inte, om hon inte vill jobba så blir det en enkel skritt-tur.

Jag tränar 2-5 gånger i veckan för min man. Han är ingen tränare alls, men han kan hjälpa mig bra ändå från marken. Jag skulle givetvis gärna träna regelbundet för någon tränare, men i vårt stall saknas intresset för träning (ca 30 hästar) så vi får inte ihop tillräckligt många för att få ut tränaren.

Clinics har vi ca 2 gånger per år för en tränare, och ca 1 gång årligen för en annan tränare.

Sen kom det ut en tränare till oss ca 8 gånger per år, men nu var det väldigt länge sen han var hos oss, senast förra året. Vi har så mycket sjuka och skadade hästar så de som tränade för honom har inte kunnat rida och därför har han inte kommit ut till oss.

Jag försöker träna dagligen och variera träningen. Men det brukar smyga sig in "vilodagar" av tidsskäl så i praktiken rids hästen ca 5-7 dagar i veckan. Rider hellre korta pass ofta än att sitta och nöta i all evighet.

Min dam fyller 7år o är inte riden mer än 1,5år,
så när vi rider ut så tränar vi inte, det blir som sagt mest lulla runt så vi kan ge järnet på banan sen:) Sen har vi inte så bra uteridnings möjligheter heller där jag står.

Hmmm....under mina tre år inom westernridningen så har jag bara tränat 3 gånger för tränare :D;).....så man kan väl säga att jag inte tränar alls utan klarar mig på egen hand.
Hitills har det gått jättebra :D

Min filosofi är att rida med känsla och vet man hur man vill ha hästen i kombination med det så kommer man otroligt långt :smirk:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 351
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 089
Senast: TantAgda
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv