• Distans
  • Trådstartare Trådstartare panzy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 077

panzy

Trådstartare
hur mycket träning behövs för att hästen ska orka gå 3-4mil/dag i 2 veckor???

det handlar om skritt hela tiden...

Skrittar du hela vägen så orkar hästen det utan problem även utan förberedande träning, men varför inte börja med att rida långritter exempelvis varannan dag fram tills er (förmodar jag) semesterritt? :idea:

Håller med ovanstående.
Orkar gör nog vilken normaltränad häst som helst, om det bara handlar om skritt.

Men jag skulle ha ridit turer på 3-4 mil iaf några ggr/vecka innan ni ska iväg. Så ja kan känna hur hästen känns dagen efter osv.

ok, då är det väl bara att fortsätta som vanligt då... försöker nu rida en ordentlig tur, ca 2mil, på helgen då jag annars inte hinner för skolan, men snart är det ju sommarlov!!! och då hinner man desto mer...

blir nog inte förrän nästa sommar, ev. någon lite kortare i sommar... det är ju ändå lite planering innan... med var man ska sova osv...

Liknande trådar

Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 455
Senast: skiesabove
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
443
Senast: Jeps
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka