panzy

Trådstartare
hur mycket träning behövs för att hästen ska orka gå 3-4mil/dag i 2 veckor???

det handlar om skritt hela tiden...

Skrittar du hela vägen så orkar hästen det utan problem även utan förberedande träning, men varför inte börja med att rida långritter exempelvis varannan dag fram tills er (förmodar jag) semesterritt? :idea:

Håller med ovanstående.
Orkar gör nog vilken normaltränad häst som helst, om det bara handlar om skritt.

Men jag skulle ha ridit turer på 3-4 mil iaf några ggr/vecka innan ni ska iväg. Så ja kan känna hur hästen känns dagen efter osv.

ok, då är det väl bara att fortsätta som vanligt då... försöker nu rida en ordentlig tur, ca 2mil, på helgen då jag annars inte hinner för skolan, men snart är det ju sommarlov!!! och då hinner man desto mer...

blir nog inte förrän nästa sommar, ev. någon lite kortare i sommar... det är ju ändå lite planering innan... med var man ska sova osv...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
336
Senast: Pegasus63
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25