T

Trogen

Hej alla glada hästmänniskor
Jag har haft uppehåll med allt vad ridning heter ett antal år nu
på grund utav 3st graviditeter. Nu är det dax att komma igång
med ridningen igen. Har en unghäst som ska ridas in. Jag känner
dock att det inte är riktigt rättvist mot min häst att hoppa upp
när jag är helt otränad. Jag skulle behöva lite bra tips på övningar
för framförallt buk & rygg. Både stabilitet och styrka. Jag har
tyvärr ingen möjlighet att gå till gymmet utan är tvungen att
träna hemma. Så om någon har några bra tips på bra övningar
så vore jag väldigt tacksam.

Sv: Träning

Kom igen nu alla glada.;)
Visst måste ni ha massor av bra tips vad det gäller bål & rygg. Coreträning är ju det vi alla ryttare behöver för en bra och rättvis inverkan på våra hästar. Jag råkar bara ha gått igenom några graviditeter och behöver det extra mycket. Jag kan ju inte vara den enda som har tagit ett uppehåll pga barn. Så alla ni där ute hur har ni gjort när ni har satt igång igen? Och ni som inte har fått barn ser väll ändå till att ha en stabil bål? Så fram med alla smarta tips och idéer. :rofl:

Kom igen nu alla glada.;)
Visst måste ni ha massor av bra tips vad det gäller bål & rygg. Coreträning är ju det vi alla ryttare behöver för en bra och rättvis inverkan på våra hästar. Jag råkar bara ha gått igenom några graviditeter och behöver det extra mycket. Jag kan ju inte vara den enda som har tagit ett uppehåll pga barn. Så alla ni där ute hur har ni gjort när ni har satt igång igen? Och ni som inte har fått barn ser väll ändå till att ha en stabil bål? Så fram med alla smarta tips och idéer. :rofl:

Jag är en glad tant som bara ridit i 4 år så bra tips på igångsättning efter graviditet är kanske inte min grej. Men en balansplatta är guld värd. Går att använda i köket, framför tv:n och till tandborstningen. Ett ben, låg tyngpunkt och hålla balans utan att "fladdra" är målet. Tränar själv bål på gym och ska funder på om jag kan hitta några hemmaövningar.

jag har bra övningar på papper, kan scanna in och maila till dig om du pm:ar din mailadress.

Vill förresten också tipsa om boken "Spänst och harmoni i ryttarens sits" - där finns det massor av bra tips på övningar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Gissar att jag inte är den enda som har svårt för att komma igång med träning. Jag har inte tränat på flera år och behöver komma igång...
Svar
9
· Visningar
1 128
Senast: Klara
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 503
Senast: fio
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 292
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama