Träning inför 3-års?

Mia_R

Trådstartare
Hur många planerar att visa sina 3-åringar i vår och sköter ni utbildning och visning själva? Var ska ni visa och vilka datum är det som gäller i år?

Senast ändrad:
Sv: Träning inför 3-års?

Jag rider in och tränar min häst själv. Jag ska visa henne själv (med medhjälpare förstås) om hon är klar och OK vid testdatum. Jag ska visa i Örebro och det är 6-7 maj i år.

Hej!

Jag rider och tränar mitt 3 åriga halvblodsto till 3 års testet.

Hon ska inte visas upp av mig, har en profesionel uppvisare som ska sköta det, dock kommer det vara jag som rider hästen, om jag får hoppdiplomet.

Jag hoppas på detbästa när det gäller mitt sto, super stam och väldigt bra hoppmodell. :D

Min ska visas av proffs, men jag tränar honom mest själv, jag kommer att åka och träna ridning med proffset ett par gånger/vecka i april. Han är riden i skritt, trav och galopp, så det är konditionen och det finslipet från proffset som ska bättras på från mars då han sätts igång.Tänker visa i Åstorp som är den 6-7/5.

Jag tränar min själv men på 3-års testet visas hon av en annan ryttare. Hon visas 6-7 maj i örebro.

jag har tänkt visa i örebro 6-7 maj. utbildar själv och hade först tänkt överlåta hela visningen.
men nu lutar det mer och mer åt att jag visar själv... har inte bestämt mig helt ännu.

Treårstest för ponny går i Hanaskede, Axvall, den 20 maj. Det är Skaraborgs Ponny Avel som har hand om det. Propp finns snart på hemsidan
http://www.avel.se/spa

Blir lite nyfiken på din häst :) Vad är det för stjärna du har?

Min häst är utbildad av en ung tjej, blivande ridinstruktör, under ledning av proffs. Det funkar så bra mellan henne och min häst att hon ska visa henne också, det är jättekul (själv har jag aldrig gjort det tidigare så jag fegar lite). Mitt lilla sto är jätteduktigt – gör travökningar, perfekta galoppfattningar på rakt spår och går på tygeln efter 7 veckors träning - gissa om matte är stolt! :love:

sorry, mitt inlägg är till trådskaparen, tryckte fel :(

Jag ska nog visa min kille i Åstorp den 6/7 maj, problemet är bara vädret nu, har svårt att komma igång med inridningen så det känns lite stressar. men jag ska rida in o visa själv...

Tack för svaren. :)
Min lilla fröken är tänkt att visas på Strömsholm i maj, men sen beror det lite på dagsformen om vi åker eller inte. Jag har hyrt in en visare så hon får göra sig rättvisa utan att ha matte som stör. :crazy:

Som det verkar just nu så blir det 3-års för oss. Förmodligen visar jag själv, men vi får se. Om min tränare gillar henne och har tid så kan det bli så att hon visar. Men det får tiden utvisa.

(Var förrästen på tömkörningsträning för MH i går och det gick jättebra! Hon fick massor av beröm!)

Vem ska visa din? Pm?

KL

Min unghäst vilar sig i form, hon har inte gjort något sedan i höstas.
:angel:
Pga att att våran grusväg inte är "trailerbar" med snö på har vi inte ens börjat löshoppa.
Nu funderar jag på att ställa upp något hinder i hagen och börja låta henne träna att lyfta på benen lite.

"suckar"

Blir riktigt irriterad igen när jag läser. M kontaktade mig tidigare i vinter och erbjöd sig hjälpa till, men sedan när jag hör av mig enligt ök så varken svara hon i telefon, på mail eller hör av sig själv med någon förklaring! :mad: :crazy: Om man får förhinder meddelar man väl det istället för att bara försvinna från jordens yta, i synnerhet när man själv är den som erbjuder sig? :confused:

Besviken är bara förnamnet, fattar ingenting. :( Så trist att revidera sin uppfattning om andra när det är till det sämre. :cry:

Skickar PM om visare.

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama