Träning i örebro

Sv: Träning i örebro

Nej står o sliter med en hund som det aldrig blir nåt med. Då lägger jag hellre tid på mina hundar eller min träningsgrupps hundar i skyddet än en blandras.

men får väl följa med men jag ställer mig inte o figgar nåt sånt.

Det skulle ju vara snopet för dig,om hunden skulle visa sig ha talang för det!!!:grin:

Det skulle ju vara snopet för dig,om hunden skulle visa sig ha talang för det!!!:grin:

Nej inte det minsta!!!!

Spelar ju ingen roll om det skulle bli en stjärna vad hjälper det om de aldrig kan visa det praktiskt nånstans då lägger jag hellre min energi på våra hundar som ska tävla o gör dom till bra skyddshundar.

Det spelar ju ingen roll, eftersom den aldrig får använda sin talang. Att tro att någon ska stå gratis och lägga mängder av tid på en blandras bara för att ägaren kommit på att det vore skoj är inte realistiskt tycker jag.

Det spelar ju ingen roll, eftersom den aldrig får använda sin talang. Att tro att någon ska stå gratis och lägga mängder av tid på en blandras bara för att ägaren kommit på att det vore skoj är inte realistiskt tycker jag.

Kan o kan den får ju bli TJH inom väkteriet eller Polisen men inte så troligt då får hon vända sig ditt för träning jag håller på med tävlingsskydd och till viss del TJH skydd

Nej inte det minsta!!!!

Spelar ju ingen roll om det skulle bli en stjärna vad hjälper det om de aldrig kan visa det praktiskt nånstans då lägger jag hellre min energi på våra hundar som ska tävla o gör dom till bra skyddshundar.

Helt rätt!

Pratade om det idag senast med lite folk. Varför ska man slita på sin kropp för en hund som ändå inte ska ha någon praktisk användning? Då lägger man hellre tid och engagemang på hundar som ska användas! Och inte i buskarna då :D

Förslag 1:
PIRU
MrsScabtree
YorkWann
mandaaa_
skogstrollet
Jadzia
HeddaVovven
Gabbi & Robin
Krasux

Jag kommer dock inte kunna komma upp förrens fredag kväll pga jobb. Antar dock att jag inte är ensam om det.

Ska bli jättespännande!

Usch, jag tror jag kan glömma att få ledigt. :-( Jag kommer vara mycket sotis. Ni har aldrig sett min bulldozer bada! Han badar så grymt att han blivit omslagspojke på http://www.alfahundcenter.se/ Han slet av en jättegren som han var bunden i för att ta sig ner i plurret.

Senast ändrad:

Nej står o sliter med en hund som det aldrig blir nåt med. Då lägger jag hellre tid på mina hundar eller min träningsgrupps hundar i skyddet än en blandras.

men får väl följa med men jag ställer mig inte o figgar nåt sånt.

Okej!
Jag förstår ju varför, även om jag tycker det är synd om hunden, som är utesluten ur mycket pga blandis. MEN det visste ju ägaren när hon köpte hunden :)

Okej!
Jag förstår ju varför, även om jag tycker det är synd om hunden, som är utesluten ur mycket pga blandis. MEN det visste ju ägaren när hon köpte hunden :)

Ja,fast nu var det ju frågan om att hon ville prova på med sin hund!
Jag har den inställningen att alla ska få en chans,men men det är jag det.

Ja,fast nu var det ju frågan om att hon ville prova på med sin hund!
Jag har den inställningen att alla ska få en chans,men men det är jag det.

Så du menar att man ska testa skydd för det är skoj sen bara avsluta. Du förstår nog inte vilket arbete det är man måste lägga ner.

Först få hunden suget så man har en bra aktivitet sen lära den bita korrekt sen börja vandra uppåt från juteväv till skyddsärm bara det är flera veckors träning (på en bra hund)

Sen ska man börja med den riktigt skyddsträningen.

Sen har jag 5 andra aktiva hundar som ska ha sitt. Det är enormt påfrestande o gå som figurant en hel dag.Det litar på axlar rygg o knä.

Men nån av tjejerna kan väl figga om det är så skoj, så kan jag stå brevid med en kall öl o instruera kampleken.

DSC_6606.jpg

Ojojoj,den tog vist!
Jag erkänner direkt att jag inte kan någonting om skydds.
Men istället för att snoppa av henne så kan du ju förklara det,eller hur!?

Ojojoj,den tog vist!

Tog inte alls men ogillar när folk talar om för mig att man ska minsann hjälpa alla bara för man kan nåt.

Jag skrev ju anledningen till att jag inte kör hunden eller hur?

Ja,men inte talar väll jag om för dig hur du ska gör jag är inte din mamma!:D Jag säger bara vad JAG tycker!

Hur ser det ut i övrigt i området? Tänkte på det att man inte får ha hunden i stugan, kommer ni att lämna dem i bilarna om nätterna då? Eller tältar vi/vissa?

Ja,men inte talar väll jag om för dig hur du ska gör jag är inte din mamma!:D Jag säger bara vad JAG tycker!

Lämna det utanför det här tråden är du snäll och starta istället en ny tråd om hur orättvist det är att träna med blandraser istället.

Nu är jag så avundsjuk så jag nästan morrar! Jag vill också vara med!! Men kan inte ta mig upp från Skåne då... Bläh. Hoppas ni får jättekul iallafall!!! Man får väl kolla på bilderna efteråt...

Ojojoj,den tog vist!

Men ge dig människa och bråka någon annanstans. Ingen har varit otrevligt och snoppat av någon, jag kan förstå att Piru blir irreterad när folk börjar ta honom för givet (inte Kopparbergs kompis, jag syftar på dig). Jag som är nybörjare inom skyddet vet själv vilket slit det är på bara EN jycke-för att inte tala om att man själv som förare ska lära sig en hutlöst massa. Det är ju dessutom något som man gärna( och borde) vill göra något seriöst av.
Jag tror inte han (rätta mig om jag har fel) inte vill figga just för att det är en blandras. Nu är reglerna så att man får inte delta med blandraser i varken IPO eller svenskskydd-man FÅR ha en blandis inom väkteriet/tjänst..men mig veterligen är inte kopparbergs kompis väktare eller polis? Varför isåfall träna hunden i skydd? För att det är ballt?

Jag säger som skogstrollet. Skapa en egen tråd att bråka om livets orättvisor i.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Så nu har jag varit o rekat o kollat igenom allt o fotat lite hur det ser ut i Tripphult. Tänkte skriva här vad som behövs ta med. Dom...
19 20 21
Svar
407
· Visningar
27 146
Senast: PIRU
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar