Alltså herregud hörni, min "avslappnande" stalltur igår blev till en jäkligt lång, frustrerande kväll som jag såhär i efterhand mest bara kan skratta åt... Den summeras nog bäst i punktform tror jag:
- Jag körde vilse två gånger på väg dit (har precis börjat köra här, så det var bara andra gången jag körde dit själv och jag har redan från början helt värdelöst lokalsinne)
- När jag väl kommit på rätt spår fastnade jag i bilkö och satt fast i ungefär en halvtimme
- Under själva ridturen lyckades min telefon på något vis låsa upp kameran och ligga och filma i min ficka i drygt en timme
- Detta innebar att jag bara hade 5% batteri kvar när vi kom tillbaka från ridturen. Eftersom jag som sagt bara kört en gång förut är jag beroende av telefonens Google Maps för att guida mig hem, men batteriet skulle aldrig räcka för det hela vägen hem!
- Jag ringer sambon i panik och ber honom kolla upp instruktionerna och skicka dem i ett sms så att jag skriva ner dem på papper och köra efter det istället.
- Här trodde jag att krisen var över, jag satte mig och körde och redde ut allt riktigt fint, trots två felkörningar!
- Fem minuter senare inser jag dock att de har stängt av motorvägen under kvällens gång och man tvingas köra av på en avfart långt före min. Alla instruktioner jag hade slutade alltså gälla, och där stod jag mitt i ett läskigt industriområde utan att veta var jag var, vart jag skulle, med endast 3% batteri på telefonen och med en bil som dessutom börjat varna för att bensinen börjar ta slut
- Här använde jag mina sista procent batteri för att ringa sambon i ännu mer panik, beskriva vart jag var, och han fick i sin tur låna sin mammas bil för att köra ut och hämta mig och eskortera mig hem.
Sååå... 1,5 timme senare än tänkt var jag hemma, alldeles skakig av adrenalin och sjukt förbannad på de högre makterna!
Jag ska aldrig mer sätta mig i en bil utan extrabatteri eller laddningsmöjligheter för telefonen! Men det var en väldigt fin kväll i stallet i alla fall, om vi räknar bort resan dit och hem