Det är ju förvisso två veckor lite drygt kvar av året, men i och med ny tråd så.

Hur har det gått för er med era målsättningar för året som gått, och har ni börjat finula på några inför 2018?
Jag hade som mål att komma igång med ridningen ordentligt (stod kvar i förra stallet i slutet på förra året och det var k.a.o.s och jag hade en häst som var mer i luften än på marken), komma ut och träna regelbundet för tränare, få bättre procent i dressyren än tidigare år och börja röra på mig själv utanför stallet igen. Minns julafton förra året när jag gråtfärdig sa till pappa när vi släppte in alla hästarna i kollektivstallet (eftersom jag som inte har nått liv absolut skulle ta alla obekväma pass

) att inte ett år till, nästa jul ska vi ha hästen närmare hemma.
På det sättet är mitt liv totalt förändrat i år med nytt (eget!) stall, ny häst och nytt boende

. Ridningen har gått himla bra när jag har lyckats hålla i det, men samtidigt har livet gjort att det blivit långa perioder där hon vilat. Träningsbiten sket sig totalt eftersom ekonomin brakade ihop när jobben krånglade, men procenten på tävlingarna HAR blivit bättre. Min egen träning är katastrof.
Så målen för 2018 är faktiskt hyfsat desamma.
- Komma igång ordentligt med ponny och rida minst fem men helst sex pass i veckan.
- Ta ut shettisen tre och helst fyra pass i veckan, men att medryttarna tar de dagar de kan.
- Utnyttja tiden nu när jag kommer bli arbetslös och komma igång med min egen träning utanför stallet.
- När/om min jobbsituation ordnar upp sig, åka ner till tränaren minst en gång i månaden.
- Få stabila procent på dressyrbanan och förhoppningsvis komma iväg på fler tävlingar än i år eftersom mitt jobb med helgjobb har ställt till det ordentligt.