Tränarhjälp

R

Rythm

Bara lite nyfiken! :)
Hur ofta har ni hjälp av eran tränare på framridningen? Om ni inte har eran tränare där, ger ni rapport per telefon eller vid nästa träning hur tävlingen gick?
Hur många rider för samma tränare som dig?

Har själv i prinsip alltid med min (lycklig:D), och om inte så ringer jag så fort jag vet min prosent:).

Sv: Tränarhjälp

Har aldrig tränare med mig på tävling och ringer inte heller och berättar.
Nu tävlar jag visserligen väldigt sällan, annars hade det kanske varit annorlunda..
Men om jag har tävlat så berättar jag hur det gick nästa gång jag träffar tränaren.

Min brukar inte fälja med på tävling, hade gärna haft den hjälpen men det brukar gå bra ändå. Däremot ringer jag eller sms:ar när jag vet hur det gått och pratar igenom ritten. Brukar bli en del snack även på nästa träning, har en väldigt engagerad tränare som vill veta ALLT :D

jag tävlar ju på ridskolehäst och våran ridlärare försöker att åka med på tävlingar och hjälpa oss på framridningen om hon kan. ibland är der ju dock lektioner mm i vägen för det hela.

Min / -a tränare älskar att följa med på tävlingar men det är inte ofta de kan följa med eftersom det är oftas väldigt långt bort. Men jag har alltid telefon kontakt efteråt :)

jag brukar samåka med min tränare på tävling och får då hjälp på framridningen och så. skulle hon inte vara med så blire sms =)

Min tränare är aldrig med på tävlingar, om hon inte dömer en annan klass själv förståss.

Nu var det läneg sedan jag tävlade men har det gått otroligt bra rapporterar jag via sms, annars på nästa träning.

Om tävlingarna ligger nära tränarens hem, om hon har tid och om vi är flera(iaf 2) som vill att hon ska komma så brukar hon vara med. Annars sms'as det.

Brukar höra av mig till tränaren och säga hur det gick på kvällen om hon inte var med. Men vanligtvis är hon mer och tipsar på framridningen.

brukar få hjälp av min/mina om det är hemmatävling, lr alltså hemma för tränaren, annars brukar jag säga mina resultat nästa träning. som tur är har jag också en mamma som alltid är med och hjälper till, vad skulle jag göra utan henne?:)

Rider ofta samma tävlingar som min tränare, så vi brukar titta på varandras framridning om möjlighet finns.
Några "lektioner" är det ju inte frågan om, men lite små tips kan man alltid få (eller ge :D)
Om vi inte är på samma tävling brukar vi höras per telefon efteråt, finns alltid massor att berätta och diskutera :idea:

min tränare är nästan alltid dommare när jag tävlar, (dock inte i min klass om det inte blivit ngt fel) så har hon paus brukar hon titta o hjälpa till, annars pratar jag med henne innan o efter.

Nej, jag har inte min tränare med, och vill inte ha det heller.
Varken i hoppning eller dressyr.
Enbart mamma får vara med när jag rider fram, pappa får fota också ;)

Har den enorma förmånen att ha mamma som är tränare - och en tävling utan henne finns inte på kartan! Så hon finns alltid till hand för tips och råd.
"Extratränaren" finns som ett vakande öga på de tävlingar hon dömmer eller är överdomare, men skulle aldrig korrigera nåt på plats. Det tar vi vid nästa träningstillfälle. Det man inte kan när man kommer till tävling - det lär man sig inte på framridningen.
Måste även inflika - må alla tränare som ställer sig och håller lektion på framridningen slukas av jorden :devil:

har aldirg tränarn med på tävling (tyvärr..) men får alltid tips och så av mamma som även hjälper mig ofta hemma mellan träningarna :)

ringer eller smsar till tränaren efter tävlingen. pratar även nästa träningen efteråt då jag tar med protokollen så han får läsa :)

Hopptränaren är med då och då men sällan dressyr eller terrängtränaren. Brukar dock oftast ringa dressyrtränaren gärna mellan klasserna om det finns möjlighet för att få lite tips på vägen om det skulle behövas. Annars blir det på vägen hem från tävlingen.

Eftersom att jag tävlar med tränarens häst blir det ganska naturligt att hon får rapport någon gång under tävlingsdagen.

Har aldrig med mig tränaren på tävling, dock smsar vi efteråt så hon får höra hur det gick och kändes. Sen är det protokoll genomgång och diskussion på nästa träning.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 530
Senast: Ragdoll
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka