Tränare som kommer till ryttaren

Status
Stängd för vidare inlägg.

MiaMaria

Trådstartare
Jag har börjat träna AR lite smått. Jag har tidigare haft svårt att hitta "rätt" bland tränare och "ridsätt" men tycker att det lilla jag testat passar oss och hur min häst är utbildad från början (av mig=ingen duktig ryttare men med lång vana och egna idéer :D).

Min häst har varit iväg med medryttaren på träning en gång, men hon har nu slutat rida och jag känner att jag inte klarar att åka iväg själv. Jag har fysiska problem som begränsar mig när det kommer till lastning och bilkörning.

Behöver hitta en tränare som kan komma hem till mig och min häst. Någon som vet var jag kan vända mig, finns någon speciell sida/förening osv? Har försökt leta på nätet men inte lyckats hitta...

Kommentar från moderator: jag har tagit bort namnet på tränare. I övrigt är inlägget intakt

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tränare som kommer till ryttaren

Det bästa är väl att höra sig för lokalt. De som åker ut och har träningar vill ju oftast inte åka så långt om det bara är ett ekipage som ska träna.
Annonsera o lokaltidning, sätt upp lappar i butiker, hör dig för bland hästmänniskor på olika ställen. förhoppningsvis dyker det upp "nån som känner nån" som har en bra tränare. Ett alternativ är om du får i hop fler ryttare som vill träna. Då finns det ju tränare som går att boka för en heldag.
Lycka till i letandet!

Om du själv har bra möjligheter med ridbana och plats i stall/hagar så kanske det kan vara en idé att försöka få ihop ett litet gäng för träningar hemma hos dig?
Så kanske det går lättare att få tag på tränare som är villiga att åka.

Har en bekant med en häst som inte funkar att träna med i nya miljöer som gjort så och det verkar funka bra. Dessutom gör ett stall en bit bort samma sak så tränaren kan komma till ena stället med några ekipage på förmiddagen och sen åka vidare till nästa för några ekipage på eftermiddagen. :)

Vet dock hur svårt det kan vara. Själv tänkte jag ta ut tränare i vintras (finns ridhus där jag har hästen inhyrd som nästan aldrig är bokat så det känns tokfånigt att alltid åka iväg 5 mil och träna hos privatpersoner på utebanor..) men hittade inget intresse just här, bara folk som skulle kunna tänka sig att titta på för att ev. rida någon gång själv senare. Det skulle kosta en rätt stor slant och var lite av ett projekt att öht få tag i någon som var villig att göra det, fårstår ju det iom att det innebär sisådär 3-4 gånger mer i restid än vad själva lektionen tar! :p

Först tänkte jag ta bort tråden och hänvisa dig till annonssidan, eftersom det här är en efterlysning. Sen såg jag att du fått ett par bra tips, så jag lät dessa ligga kvar och i övrigt har jag rensat lite i tråden. För att undvika att tränare nämns vid namn stänger jag tråden nu.

Gå in på ridderskapets hemsida, http://www.dkfh.dk/ , gå sedan till Academy och Sweden så finns där kontaktuppgifter till riddarna. Flera av dessa undervisar i Skåne och har ett flertal väpnare som är bosatta här.
För att se vilka som har kurser i Skåne kan du exempelvis gå in på www.akademiskridkonst.se och titta under Kalender och Kurser, eller på www.akademiskridkonst.nu där du hittar info under Aktiviteter och Träningsgruppen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 792
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har sedan november 2019 haft ett enormt sug efter att köpa häst, men jag har alltid lyckats resonera mig själv att...
Svar
7
· Visningar
1 986
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat