Tränare!! Hur och var?

malinsky

Trådstartare
På klubben jag är medlem i finns det en månadstränare som är organiserad av klubben sas. Många skaffar egna vecko eller månadstränare, andra är med på andra klubbars träningar osv.

Hur har ni det?
Är det på klubben ni tävlar för som ni tränar för instruktör - anordnad av klubben

Eller har ni någon "själv" - hur hittade ni den?

Hur ser det ut för er där ute i landet?

Sv: Tränare!! Hur och var?

Tränar privat för "min" instruktör och är således inte med på lektioner ordnade av ridklubben.

Jag letade länge efter en tränare. Var precis på väg att ringa en tränare uppe på stans största ridskola (som inte har toppbra rykte). Men då var det en tjej som svarade på min annons, som jag hade lagt upp på alla annonssidor jag hittade :angel:
Jag kunde inte haft mer tur, för hon är verkligen toppen bra! Hon försöker få in en lektion varje vecka, nu har det blivit mindre när hon flyttat. Hon har hjälp mig och min häst till underverk!! så glad att jag inte ringde hon upp på ridskolan, jag hade bara ångrat mig.

Jag har ju min häst uppstallad på ridskolan så jag brukar passa på att gå på dressyrträningar när det kommer tränare dit (några ggr/termin).

Hopptränar gör jag bara på lektionstid...

Jag tar ut en egen tränare som jag kontaktade genom att jag red för henne på tiden jag gick på ridskola, men hon har numer eget där hon är just tränare. B-tränare i dressyr.

Där jag bor brukar inte klubben ordna träningar. Det kan vara någon privat som ordnar en tränare en specielldag och med kanske 5-6 tider, då får man prata med den som håller i det om man kan vara med. Jag rider helt privat och gör upp med min tränare från gång till gång. Jag har tur för hon bor nära mitt stall och är flexibel, vi kan också vara på ridskolan där hon arbetar.

Jag är medryttare i ett privatstall, och vi har gått ihop och tar ut "stallets" tränare, varannan vecka. Då hon har minimigräns på 2 h måste vi var iaf. minst två st (gärna fler, då många helst bara rider 30 min), för att hon ska komma ut, vilket har krånglat till det tidigare, ex. om någon fått en halt häst ex. Men nu är vi ett gäng om 5 st som alla är intresserade, så förhoppningsvis ska det flyta på bra i höst.
I gengäld mot minimigränsen så tar hon inte ut något extra för att köra ut.
Alla i stallet är kanonnöjda med henne

Jag såg flera träningar som en tränare hade i vårt ridhus, med folk från grannstallet och tyckte det var bra, så jag bad att få tid jag också, helt enkelt.

Tidigare har det varit olika, beroende på möjligheter. Några har jag fått tips om men sen inte gillat själv när jag har provat.

Ofta att flera i samma stall (eller när vi hade gården så var det vi och flera grannar tex) som gick ihop och letade tränare som var villig att komma ut om man är fler och gärna att andra stall i närheten också varit intresserade. Ju fler man får ihop inom samma område, ju lättare att få duktig tränare intresserad.

Har egna vecko och månadstränare. Genom olika team som man kommit med i och genom kontakter och så.
Tränar inte för klubbens tränare då jag helt enkelt inte tycker att dom är bra att träna för.

Endera tränar jag för min tränare när hon kommer ner till klubben eller så åker jag hem till henne.

Jag brukade dressyrtrana for en underbar dressyrtranare dar vi hade kusen forut. Jag fortsatte trana for henne aven nar vi flyttade hasten. Sen har jag akt ut till hennes stalle for traningslager och sant. Det sistnamnda har jag haft hand om sjalv, men traningarna har hemma ar det ridhusagaren som har fixat.

Just nu tränar jag inte för ngn (pga att jag haft lite för mkt tidsbrist).

Men innan dess så tränade jag för tränare som redan fanns på vår anläggning (dock ingen klubb). Som extra tränare tränade jag för en mkt välkänd domare som jag fick tillgång till genom kontakter.

Men nu i höst ska jag börja träna för tränare igen (utöver den hjälp jag får/fått från ffa min mamma) som är en tränare som arrangeras av klubben (men hon är duktig).

Jag kollade på CR:s hemsida, hittade ett namn i krokarna, ringde till henne, och sedan dess kommer hon ut till oss mde jämna mellanrum.
En chansning som gick hem, hon hade haft ett uppehåll pga barnafödande, och jag ringde precis då hon var på g att sätta igång igen. Kunde nog inte haft mer tur, det känns som att allt stämmer!

Hos oss var det några av ponnytjejerna som red för en tränare några mil bort på hennes egna gård. Den ena tjejens mamma kollade om det fanns möjlighet för tränaren att komma till klubben och om det på klubben fanns intresse att rida för henne... så *vips* så har vi hoppträningar för utomstående tränare varje torsdagkväll! :bump:
Än så länge har alla varit nöjda och kölistan fylls på alteftersom!

Så nu, för att väga upp detta är vi på g med en i dressyren också, det kommer dock att bli en av ridskolans egna instruktörer och inte en tränare utifrån, men träningarna kommer att vara organiserade på sånt sätt att de blir "privaträningar"

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix