Tränar du dig själv?

Novali01

Trådstartare
Samvetsfråga eller hur? Hur har vi det i FT-leden egentligen...tränar ni nåt själva förutom ridningen?

Jag kryper själv till korset och erkänner att förutom oregelbundna promenader blir det ingen annan träning...:o

Sv: Tränar du dig själv?

Här slarvas det rätt så friskt också. Men så har jag ju varit extremt vältränad hela mitt liv, tills nu då :p, så har relativt bra fysik och har lätt att bygga upp igen. Brukar ta med kusen på joggingturer ibland, man får sällskap (tyst sådant, så min slipper flåsa ihjäl sig :D) och draghjälp, dessutom tycker Sigge att det är ganska mysigt att få lalla med mig ut en stund på kvällen.

Här slarvas det rätt så friskt också. Men så har jag ju varit extremt vältränad hela mitt liv, tills nu då :p, så har relativt bra fysik och har lätt att bygga upp igen. Brukar ta med kusen på joggingturer ibland, man får sällskap (tyst sådant, så min slipper flåsa ihjäl sig :D) och draghjälp, dessutom tycker Sigge att det är ganska mysigt att få lalla med mig ut en stund på kvällen.

Sigge tycker väl synd om dig som måste flåsa så så han känner väl sitt ansvar och ställer upp för Matte! *fniss*

Hihi, han gör nog det. Jag springer faktiskt lite längre och lite fortare när jag har honom med mig. Att hantera Lasse är ju ett träningspass för sig. :D

Om jag får skryta lite kan jag berätta att jag har sexpacket kvar på magen (fast det ju faktiskt bero på att jag är så pass smal) :D

Nu får du berätta mer...VAD har du tränat förut då för att bli så vältränad?:confused:

Oj då, har jag inte berättat?
Jag har tränat elitgymnastik sen jag var 5 år ungefär (eller ja, när jag var fem var det ingen elitnivå ;)). När jag blev bättre, bytte grupp och lite äldre tränade jag ca 25-30h i veckan och 40-50h på loven. På sommaren hade vi kanske 1-2 veckor ledigt annars tränade vi 365 dagar om året. La av när jag blev 12-13 år tror jag och köpte häst ett år senare. Var då 2:a eller 3:e bäst bland 88:orna i Sverige. Tävlade i Ryssland och var nästbäst svenska, om jag inte minns fel. Min grupp blev senare OS-satsning och jag tränade mycket med Veronica Wagner som nyligen vunnit flera världscuper osv. ;)

Shit pommes frites....:bow: Inte konstigt att du har kroppskontroll och 6-pack....:love:

Jag har en liten tös hos mig, b-ponny, hon har också tävlat högt i gymnastik men slutat nu till förmån för hästarna. Men hennes problem i ridningen har varit att hon är så himla stark i kroppen och armarna att det har varit svårt att få henne att rida avslappnat...inget problem du haft?

Jo, lite, men inte så mycket i armarna. Framförallt är jag sned och överrörlig överallt (och nu är det ändå mycket bättre!). Min armbåge hoppade ur led (alla leder samt lös benbit) precis innan jag slutade = förlorade mycket muskler i armarna under gipstiden.

rider ju inte fälttävlan längre men på den tiden jag gjorde de så var de inte så mkt träning egentligen.

Visst varjag ett aktivt barn som aldrig satt stilla o spelade fotboll ;)

Senaste halvåret harjag gått o styrketränat lite o går 2 promenader med jobbet varje vecka.

Jag har friidrottat tidigare och när jag tvingades sluta pga sjukdom så blev det fitnessträning samt löpning på motionsnivå(iaf efter sjukdomen). Nu när jag jobbar så blir det tyvärr ganska oregelbunden träning. Har dock ett rörligt arbete. Men försöker att göra något varje dag: rida/springa/promenera/styrketräna eller simma.

Efter min sjukdom så har jag varit väldigt stel och dålig så därför blir det ganska mkt yoga också...men det är mest för smidighetens skull.

Va ?? Ser man på fan vad som kryper fram om folk man inte hade en aning om bara för att någon råkade ställa en sådan fråga :)

Va ?? Ser man på fan vad som kryper fram om folk man inte hade en aning om bara för att någon råkade ställa en sådan fråga :)

Nej, där ser du...vad gjorde ni här på forumet innan jag kom in i bilden och ställde alla de rätta frågorna???:devil:

Förutom ridningen cyklar jag ca 2,5 mil ett par ggr i veckan till jobbet. Har ett väldigt rörligt jobb där jag inte sitter mkt stilla. Försöker även hinna med och styrketräna och simma då och då. Samt promenerar en del. Skulle gärna träna mer för det är roligt men hinner helt enkelt inte med två hästar och heltidsjobb.

Då skall jag svara: Jag rider i genomsnitt 5 hästar om dagen och sen orkar jag fan inte motionera mer... Nu menar jag inte 5 hästar a´la hopphästridning i 20 min.. nåja 2 av dom kanske :angel:

Annars har jag gjort mkt spinning och cyklat en del.

Annars är det ju lättplätt om man vore hoppryttare att rida 10 hästar om dagen och bara åka runt hästen i galopp i en halvtimme med händerna som timmerstockar iklädd en graman :devil:

Samvetsfråga eller hur? Hur har vi det i FT-leden egentligen...tränar ni nåt själva förutom ridningen?

Jag kryper själv till korset och erkänner att förutom oregelbundna promenader blir det ingen annan träning...:o

Jaha så dina joggingturer kl 6 på morgonen var naturligtvis inget annat än lögn...:devil:

*hur jag nu kunde gå på det* :confused:

Då skall jag svara: Jag rider i genomsnitt 5 hästar om dagen och sen orkar jag fan inte motionera mer... Nu menar jag inte 5 hästar a´la hopphästridning i 20 min.. nåja 2 av dom kanske :angel:

Annars har jag gjort mkt spinning och cyklat en del.

Annars är det ju lättplätt om man vore hoppryttare att rida 10 hästar om dagen och bara åka runt hästen i galopp i en halvtimme med händerna som timmerstockar iklädd en graman :devil:

Spinning och cykling??? eller hur...in your dreams eller för sisådär 10 år sen...och med tanke på hästmaterialet i ditt stall så är det väl bara 1 häst som rids ordentligt...:devil:

Jaha så dina joggingturer kl 6 på morgonen var naturligtvis inget annat än lögn...:devil:

*hur jag nu kunde gå på det* :confused:

För att du tror på ALLT som jag säger...jag är ju den enda förutom LenaH som VÅGAR vara ärlig mot dig!:D

Förut cyklade jag 4 km till bussen och sedan 4 km hem på eftermiddagen, men nu blir det moppen istället :angel: och visst har man märkt att konditionen försämrats, inte i ridningen kanske men på skolidrotten :eek:.
Muskelmässigt håller jag mig i rätt bra trim bara genom hästarbetet, har också nästan sixpack och störst biceps av alla tjejerna i min klass.. (musikklass iofs, så det säger väl inte så mkt :p )
Får kanske också börja springa med hästen, han kan också behöva lite extramotion den tjockisen :angel:

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 023
Senast: Farao
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka