Sv: Träna?

Igår var det djupvattengympa igen, men jag kan säga att det var sista gången! Är i vecka 26 nu och tog det ändå lugnt, hoppade över magövningarna och pumpade bara vatten under dessa. Ändå var det som att magmusklerna drog ihop sig efteråt och det var verkligen med nöd och näppe jag klyckades knyta mina skor när jag skulle hem. :cry: Det höll i sig ett par timmar, tur man har folk hemma som kan hjälpa en i alla fall.

I fortsättningen blir det endast sim och kanske kan jag våga mig in i gymmet. Har aldrig tränat gym i hela mitt liv och tycker det känns lite pinsamt för jag känner mig så malplacerad på nåt sätt, löjligt. Nån som har tips på vilka övningar och maskiner som känns bra för magen? Hur är det med cyklingen t.ex? Jag cyklar med mina hundar ibland men det var ett par veckor sen, det kändes sådär.

Hur är det med cyklingen t.ex? Jag cyklar med mina hundar ibland men det var ett par veckor sen, det kändes sådär.

Cyklingen funkar bra för mig med tanke på foglossningen, problemet börjar bli att magen är så stor nu (v 34) att mellangärdet och lungorna trycks ihop, så det blir lite obekvämt efter en stund...:grin:

Men jag cyklar mest bara korta sträckor, eftersom det ändå är skonsammare än att gå.

Ändå var det som att magmusklerna drog ihop sig efteråt och det var verkligen med nöd och näppe jag klyckades knyta mina skor när jag skulle hem.

Smärtfria sammandragningar har jag haft titt som tätt nu sista veckorna, ibland behövs det inte mer än att jag stiger upp från soffan.... Kanske såna du känner?:idea:

Knyta skorna har jag inte kunnat göra på MÅÅÅNGA veckor:rofl:, kör med tofflor när det är torrt ute och gummistövlar när det är blött, bara att kliva i!:laugh:

Nä, sammandragningar har jag haft ganska länge. De kommer kort och milt om jag tex reser mig för snabbt, och som ett brev på posten när det går för mig. :o Då sitter den i typ 2 min och magen ser ut som en kanonkula. Då känner jag att det är livmodern som blir hård helt enkelt.

Nu kändes hela magen bara väldigt obehaglig och jag kunde inte röra mig normalt och kände inte heller för att äta nåt.
Ta på skorna och plocka upp saker från golvet har känts ganska besvärligt senaste två veckorna kanske, men igår var det verkligen snudd på omöjligt där i badhusets omklädningsrum. Fick nästan lite panik faktiskt! Imorse var det bara besvärligt som vanligt så att säga.

Cykling inomhus på maskin är kanske bättre än utomhus, för det skumpar ju antagligen inte så mycket i maskinen. :D

Cykling inomhus på maskin är kanske bättre än utomhus, för det skumpar ju antagligen inte så mycket i maskinen.

Kan vara, dessutom behöver du ju inte hålla i styret. Det är ju det som blir jobbigt för mig, att sitta framåtlutad.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
776
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Vad kan man göra åt lågt blodtryck/återkommande blodtrycksfall? Det kommer från ingenstans, kan komma när jag sitter och äter eller...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
5 722
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka