Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska kolla in det Vore ju bra att kunna träna hemma när barnen soverJag yogar mha youtube. Är inget proffs och kommer aldrig bli men tycker det är roligt och skönt. Har blivit starkare, vigare och fått bättre balans. Jag gillar 'yoga by Candace'. Har många olika videos.
De där cdskivorna ska jag kolla in, låter som precis det jag söker Vad innebär Mediyoga?Här är jag @Fille .
Jag är ju främst inriktad på MediYoga och det finns CD-skivor att köpa med instruktioner så man kan utföra det hemma. Man får ett häfte också med lite information. Sedan en liten tid tillbaka går dessa också att köpa i digitalt format, så man är inte längre beroende av en cd-spelare.
En annan möjlighet är Balans Online. Jag har själv inte testat det.
Ibland händer det att instruktörer annonserar om sin verksamhet på en lokal anslagstavla i en lokal butik. De fins ju trots allt lite här och där i hela landet.
De där cdskivorna ska jag kolla in, låter som precis det jag söker Vad innebär Mediyoga?
Låter helt klart som något som nog skulle passa mig braMediYoga är en väldigt mjuk form av yoga som kan anpassas om man har hälsoproblem och inte klarar allt. Den har sitt ursprung i kundaliniyoga så det är därifrån övningarna kommer. De innehåller andning, fokus, rörelse, ställning och mantra. Det har under en del år bedrivits forskning på yogaformen och då det visat sig att det har god effekt på en hel del krämpor, så har man börjat använda det inom vården. I skrivande stund är det drygt 140 landstingsankutna vårdenheter av olika slag som erbjuder det som behandling. Men man behöver inte vara sjuk för att ha nytta av den och må bättre både fysiskt och psykiskt.
Låter helt klart som något som nog skulle passa mig bra
@Azalea Ska kolla hennes videor och hålla utkik efter kurser i närheten
Min kropp älskar yoga. Jag kör kundaliniyoga. Eller nu vet jag inte längre vilken jag kör. Sätter på skön bakgrundsmusik, kör några inledande rörelser, sen är det som att min kropp kör sitt egna race. Jag blundar hela tiden, låter kroppen få den tid den behöver för att varje rörelse ska kännas bra. Har varit och ÄR fortfarande sjukt ovig, och klarar inte av att sitta med benen i kors. Har hittat annat sätt att sitta på. Har varit duktig och hållit på ett par dagar i veckan (ibland varje dag) sen ungefär ett år tillbaka. LOVE IT!! Hjärnan är helt tom och fokus ligger på de olika chakran. Fokus på vart och ett av dem i dess färger och vad de står för och andningen såklart.Tror min kropp skulle må bra av det, men hittar ingen instruktör här, kan man träna det hemma och lära sig via youtubevideor eller något?
@Magiana Är det lätt att göra fel om man inte har instruktör? Och om man gör fel, kan det bli skadligt?
@Magiana Är det lätt att göra fel om man inte har instruktör? Och om man gör fel, kan det bli skadligt?