träna upp höjden :D

Sv: träna upp höjden :D

I hoppgruppen i stallet hade dem en övning där man hade 1 bom typ en m framför hindret och 1 bom en meter efter hindret. Vet dock inte riktigt hur det fungerar ;o Syftet var iallafall att få hästen att arbeta med ryggen i språnget.

Mycke styrka, som studs, klättring, markarbete och serier. För att den ska få runda språng måste den ju hoppa mer med ryggen och då kan man ha en bom framför och en bom efter ett hinder som den över skrev. 2,5 m före och 3 efter (för storhäst). =)

okej tackar, men vill fortfarande ha tips på vilka hinder och så man ska ha i serien ? :)

Min ridlärare satte upp en övning åt mej, och då vra det först ett en markbom, och sen ett kryss,(2,5m emellan dom) Sen var det en oxer (cirka 6 m mellan krysset och oxern)
Det här är en jättebra övning att hoppa upp hästen med, och det är även en jätte bra styrketräning :)

Det är trav in och avstånden är uppsatta för en liten D-ponny :)

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
349
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
633
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2