Träna upp hästens muskler?

H

_Hannzo_

Skrev en tråd igår om stoet jag rider som har lite egna åsikter..

Tänkte höra lite om det finns något bra träningsprogram för att bygga upp hennes muskler? På ridskolan var hon väldigt fin i kroppen men nu har hon tappat ALLA muskler. Man ser ryggraden m.m
Hon har mage men verkligen inte en enda muskel.

Hur hade ni börjat?

Var ute & gick med henne idag, travade även med henne & allt gick jättebra. Hon tyckte det var jättemysigt.

Hur ska jag visa för henne att det är JAG som bestämmer?
Att hon vänder när vi rider tror jag är att hon har lärt sig att det är hon som bestämmer. Jättetråkigt för i övrigt så är det en trevlig häst att rida.

Sv: Träna upp hästens muskler?

Det kanske är proteinbrist i foderstaten. Då tappar de musklerna, eftersom det är proteinet som bygger upp dem, samtidigt som det är energin som gör att hon trots det har mage.

Har du analys å höt?

Lussern kan vara bra att lägga till

sequoia.jpg

Här är en bild, så såg hon ut för några år sedan.

Kolla över foderstaten och om hon är frisk.

Jag säger som de andra. Om en häst tappar muskler fort är det troligtvis proteinbrist. Ge tillskott av tex lucern om det behövs. Sedan är det bar att ge sig ut och träna. Skritta backar är bra. ta hjälp av en tränare om du behöver hjälp med lydnaden, gärna en som är kunnig inom NH.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag är ny i sadeln och min balans är INTE bra. Jag märker det mest när det gäller trav och att rida lätt, att jag också "håller...
Svar
4
· Visningar
1 214
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 679
Träning Hej! Jag har kommit rätt långt sen jag skrev här senast. I veckan hörde en från mitt stall av sig och undrade ifall jag kan börja rida...
Svar
9
· Visningar
2 045
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 193
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar