Trana Triseps

angelaL

Trådstartare
Ar det nagon som har nagra bra ovningar som tranar trisepsmuskelaturen hos hasten.

En av hastarna jag har pa jobbet, har en valdigt liten, om inte saga ingen trisepsmuskelatur.
Skulle villja forsoka hitta ovningar dar de maste anvanda den muskleaturen.

Sv: Trana Triseps

Hm...frågan är varför du vill träna den muskulaturen, det är ju inte särskilt önskvärt med för stora triceps. Varför inte träna Bakdelens muskulatur i stället? Inom vilken disciplin är hästen?

Sv: Trana Triseps

Hasten ar i disiplinen knatar runt i bergen disiplinen, hobbyhast med andra ord.

Andledningen till att jag vill ha ovningar ar for att hasten i prinsip har tva sladriga passar till triseps, och istellet anvander andra muskler for att kompensera (tror jag) och blir valldigt stel i halsen,
av framforalt andra andledningar.

Som tex att hon ar gammal och har blivigt riden efter en annan hast och blir valdigt stressad av det.
Da kastar hon upp halsen, paddlar sig framat med frambenen sanker ryggen och anvander inte bakdelen. och har gjort det under manga ars tid.
I olika skick, beroende pa hur duktig ryttaren varigt.

Rumpan bakdelen vet jag hur jag ska trana, har mycket problem dara oxa, som bli battre och battre. Har aven haft en ond rygg, men inte langre.

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 949
Senast: Raderad medlem 120709
·
Trädgård & Växter Jag har tva rabarber (vad heter det? Tjofraser? plantor?) I ar har jag varit noga att vattna mycket och ofta och jag har aldrig haft sa...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 169
Senast: monster1
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat