Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När du ska bli med hund i frantiden så skaffar du en hund utan såna rädslor, så slipper du det problemet.Hoppas ju bli med hund i framtiden och började fundera på hur man tränar skotträdda hundar?
Man börjar jobba innan de blir skotträdda... I och med att vi har jakthund så introducerar vi skott rätt tidigt och då i väldigt trevliga sammanhang, när man väl sen börjar jaga så kopplar de rätt snabbt ihop skottet med positiva saker och det är sällan jakthundar är skotträdda.Går i stallet och filosoferar medan jag mockar. Stallägarens hund kommer in. Det har åskat tidigare idag och då hon är skotträdd är hon alltid lite spak efteråt. Hoppas ju bli med hund i framtiden och började fundera på hur man tränar skotträdda hundar?
Hoppas ju bli med hund i framtiden och började fundera på hur man tränar skotträdda hundar?
Går i stallet och filosoferar medan jag mockar. Stallägarens hund kommer in. Det har åskat tidigare idag och då hon är skotträdd är hon alltid lite spak efteråt. Hoppas ju bli med hund i framtiden och började fundera på hur man tränar skotträdda hundar?
Det kändes ju inte så bra... de ska ju vara så lika som möjligt. Om det ägaren som avbryter får man göra om efter ett halvår eller nåt sånt.Lånar tråden lite, På tal om MH och skott , sista MHt jag var med på var det någon slag skjutövning på granntomten så vår stackars hund fick ha konstat skott genom hela MHt, som tur va hon helt oberörd. Jag undrar dock vad som hade hänt om hon faktiskt varit kraftigt berörd och inte kunnat genomföra något moment alls pga det? Skulle det ha blivit ett vanligt avbrutet test eller finns det nå undantag som inneburit att man fått gått om testet en annan tid?
Nu gick det som sagt hur bra som helst men vi skrattade gott alla när det faktiskt vart momentet lek med skott eftersom det överhuvdtaget inte var någon skillnad på skottet som faktiskt ingick i testet och de skott som vi " fick på köpet".