Träna på Täby gratis på tisdagar?

P

Provincia

Jag är ingen van "galopp-människa" men fick höra av hovslagaren att man får åka till Täby och träna om man vill... Vilka hästar får man ha med i kallblodsgalopp? Finns det riktiga tävlingar med kallblod? Jag är oerhört nyfiken, så snälla fartdårar, ge mig svar! :)

Hm... Det finns träningar på Täby, dom har haft öppet en vardag varje vecka under vår-höst för "vanliga" hästar. (Kostar 50 kronor.) Slut för i år.

Kallblodsgalopp finns inte, däremot finns det ponnykategorierna och "ridhästgalopp" men det finns knappt ngr sådana tävlingar på Täby, tyvärr. Ngr få enstaka/år.

Okej. Jag menade inte "riktig galopp" utan bara race där man får möta andra hästar med ungefär samma kapacitet som sin egen. Synd att det inte finns sådana, har hört så många prata om dem. :confused:
Det har faktiskt funnits "fjording-galopp" men det är privatpersoner som anordnat sådant. :)Vet ingen här var man kan få tag i personer som vet något om sådant?

När är nästa ridhäst-galopp tävling? det låter ju jättespännande. Får vem som helst vara med där?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 191
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar