Träna inför tävling

P

Panter

Träningsvärk / Västragötaland

Såg flera som har sån träningsvärk och sånt efter tävlingar, Men om ni rider så långt på tävling, måste ni inte ha tränat lika långt på hemma plan?? Eller hur gör ni?

och vad finns det för distanstävlingar och klubbar i västra götaland?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Träna inför tävling

Det längsta jag rider hemma är nog ca 3-4 mil. Tränar jag för tävling så tar jag en långtur ungefär varannan helg. Däremellan går hästen antingen "normala" arbetspass på ca 1-1,5 h med varierat tempo i princip varje dag, med någon "vilodag" emellanåt då vi tar det lugnare. Eller också arbetar vi varannan dag med lite tuffare träningspass i skogen. Varvar med arbete på banan också såklart. Varierat arbete alltså med lite långturer inlagt!

Sign. "Stopek" vet jag har förslag på träningsschema! Hallå Maja! Jag minns inte var du har din länk. Kan du inte lägga ut den igen?

Eller också går du in och läser gamla inlägg, för där finns det nog mycket att läsa om detta.

Sv: Träningsvärk / Västragötaland

http://www.nerikesdistansryttare.org/ hittar du träningstips. Klicka på "distansridning" i vänsterkanten, sedan på "träna och tävla", så hittar du massa goda råd.
Sedan är träningen väldigt individuell. Vissa verkar inte rida mer än 3-5 km per pass, men klarar av att tävla åttor ändå, medan vissa aldirg rider rundor under milen.

Sv: Träna inför tävling

Moheed skrev:
Det längsta jag rider hemma är nog ca 3-4 mil. Tränar jag för tävling så tar jag en långtur ungefär varannan helg. Däremellan går hästen antingen "normala" arbetspass på ca 1-1,5 h med varierat tempo i princip varje dag, med någon "vilodag" emellanåt då vi tar det lugnare. Eller också arbetar vi varannan dag med lite tuffare träningspass i skogen. Varvar med arbete på banan också såklart. Varierat arbete alltså med lite långturer inlagt!

Sign. "Stopek" vet jag har förslag på träningsschema! Hallå Maja! Jag minns inte var du har din länk. Kan du inte lägga ut den igen?

Eller också går du in och läser gamla inlägg, för där finns det nog mycket att läsa om detta.

Galadriel har lagt in länk till vår hemsida där mina träningstips finns.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: escodobe
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 240
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar