träna hoppning med kaniner

Sv: träna hoppning med kaniner

Hur mycket mat får han då? Till en fet kanin kan man ta bort kraftfodret helt och låta den leva på hö och lite grönsaker. Min tjockis får typ 4-5 pellets/dag.

Närmsta klubb hittar du på www.skhrf.com

och mina lättfödda får ingen pellets alls på sommrarna, dom lever och frodas ändå. ;)

Ja det behövs ju egentligen inte, jag ger lite för att säkerställa att hon får i sig det hon ska. Vilket hon säkerligen gör mha grönsakerna iof, men jag är lite nojjig ;)

Han har påfyllt hela tiden. Problemet är att han bor ju hos min farmor. Hon förstår inte riktigt att hon måste minska maten. Innan fick han bara gnagarblandning och det älskade dom ju såklart dom 4 åren dom har levt. Men det sista året när jag skaffade egna knainer hemma hos min mamma har jag förstått att gnagarblandning är helt fel mat och då försökte jag förklara det för lilla farmor. Men hon har inte hjärta att ta bort den maten eftersom han älskar det så mkt. Men hon köper nu pellets och något annat som liknar pellets, men det är runda små tallrikar typ :rofl: som hon blandar i maten. hö har han redan fri tillgång till. Sen får han färskt gräs och grönsaker hela tiden. Så näringsbrist har han nog inte.

Tack för länken. :) Men tyvärr fanns det ingen nära borås. Får nog starta en egen liten klubb :D

come.to/kaf har också hoppning. Vet inte hur klubbarna ligger där.

Jag tycker du ska få din farmor att förstå, för fri tillgång är inte hälsosamt.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 445
Senast: Blyger
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar