Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har lite detta problem med min häst ibland. Mest när man spänt för och ska iväg, sjukt glad och ivrig häst. Kan stå tills man satt sig i vagnen men sen ska man banne mig iväg. Kan sedan stå länge länge ute på turen medan man stannar och pratar med en granne t.ex. Ibland har hon stora problem med halt även ute på turen men då är hon generellt orastad och mycket pigg. En ”normal” dag funkar ändå halterna rätt bra medan man jobbar.Jag har inga bra råd annat än när man redan spänt för hästen och den vill iväg.
Eftersom jag blev mer än galen när han ville bestämma själv när han skulle gå så gjorde jag så att jag bestämde t.ex att vi skulle stå still i 4 minuter. Minsta han rörde sig (lyfte en hov, flyttade den eller liknande) så började jag räkna om (hade tidtagarur).
Första gången tog nästan 45 minuter så när vi skulle iväg så blev det en jäkligt liten tur för jag hade inte tid med mer. Nästa gång tog det ca 20 minuter och sedan sänktes det till noll ganska fort. Det var effektivt.
Detta kan man givetvis göra i vilken situation som helst men man måste vara beredd på tiden det tar så man kanske måste vara strategiskt nära stallet eller förstå att den dagen kanske inte blir så mycket motion.