Träna för en eller flera tränare?

S

__Stilett__

Vad tycker ni, vill ni hålla er till en tränare eller kombinerar ni gärna er träning genom att tex rida för 2 olika dressyrtränare regelbundet?

Sv: Träna för en eller flera tränare?

Det beror helt på.

Om vi är inne i en total omprogramering så håller jag mig gärna till en. Eftersom vi lagt upp en gemensam plan. Men har man inget "punkt-och-pricka-upplägg" så rider jag gärna för fler och plockar russinen ur kakan :D Nu i vår ska jag ha två tränare. En som jag har varje vecka och en som jag har 2ggr/mån. Sedan åker jag ner till Flyinge nån gång i vår också och tränar för en annan - Men det vet jag inte om det blir regelbundet.

Det är ju alltid nyttigt att rida för mer än en, anser jag.

Jag har en "hemmatränare", som även rider min häst. Hon är helt otrolig och jag vet inte vad jag skulle göra utan henne. Förmodligen skulle jag ha sålt hästen för länge sedan om hon inte fanns!

Sen rider jag för två andra tränare som kommer upp en gång i månaden var.

Det som jag ser är possitivt med fler än en tränare är att tränarna som kommer upp en gång i månaden, dom ser saker som "hemmatränaren" blivit lite hemmablind för. Saker som kommer smygandes, förstår ni?

Sen skulle jag aldrig klara mig utan min "hemma/förstatränare". Det viktigaste tror jag är att finna en sån som man verkligen kommer överens och trivs med. Sen känner man att man behöver mer, eller prova annat - gör då det!

Jag tar med mig det bästa från alla, och försöker göra något av det! :D

jag håller gärna kvar vid ett vinnande koncept, men till slut blev de så med dena ena hästen att vi stod emot med min gamla underbara tränare, så men den hästen bytte jag tränare men fortsatte med den anadra glatt med den gamla..

funkade utmärkt, men sen "gästtränare" är ngt jag gärna provar på med jämna mellanrum, jag provar gärna nytt. Men jag och min "hemma tränare" är ett vinnande koncept så fortsätter så .. :)

Jag har min hjärtetränare, som jag tror att jag vill bli gammal ihop med. :D Men jag vill gärna få influenser från andra håll också, det är bara nyttigt. Jag kompletterar med tränare från annat län då och då, som håller träningar i Skåne med jämna mellanrum. Jag är dock rätt kräsen, har testat många som jag inte vill rida mer för - de har kunnat för lite helt enkelt. (Även om jag själv är en nybörjare i det stora perspektivet vill jag att de ska kunna mkt om varför ridning fungerar som det gör).

Jag tycker att det är viktigast att ha en regelbunden tränare som jag rider ofta för. På så sätt blir träningen mer långsiktigt systematisk. Får jag chansen testar jag dock gärna nya tränare, men de blir som en komplettering till mitt grundupplägg så att säga.

Jag vill helst ha en som jag rider mera regelbundet för, typ varje vecka och en som jag kan komplettera med nån/några gånger i månaden.
Detta upplägg har fungerat bra för mig under hela förra året, ända tills jag före jul blev lite oense med min "veckotränare" om hur vi ska komma vidare med min kamel just nu.
Så in this very moment har jag bara "månadstränaren" :o Dock får jag så mycket hjälp och uppslag till fortsatt träning av honom att det för tillfället gör att jag klarar av vardagsarbetet mellan träningarna även om det inte är en idealisk situation...

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
409
Senast: Sirap
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka