"Träna bort" smällarrädsla, går det?

R

Real_Life

Vi har två hundar, 7 år. Båda två är rädda för smällare, fyrverkerier och sånt. Går det att träna bort, fast de är så "gamla"? Hur gör man då?
Det är ju visserligen inte ofta det smäller och härjar, men det är ju jättejobbigt för dem och de är halvrädda flera dagar efteråt, så det är ju trots allt ett problem.

Sv: "Träna bort" smällarrädsla, går det?

visst ska det gå! på http://www.jycke-tryck.se/bocker.htm
finns det en cd att köpa (180 kr, inkl instruktionshäfte hur du går till väga för att träna hunden) det är en cd med raketer, smällare och skott. man börjar på låg volym och jobbar sig uppåt så att säga. Ska själv köpa en sån snart, så jag kan få bort skräcken till nästa nyår på min 5-åriga hane.. Lycka till :)

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka