Tråkigt att hoppa!

F

Fjäril

Hej!
Min kompis har en häst som tycker det är "tråkigt" att hoppa.
Eller när man börjar så kan hon vägra på 50 cm. Men när hon sedan hoppar tycker hon att det är för lågt och hoppar man flera gånger på dn höjden så river hon.
När man sedan höjer till t ex 70 cm så börjar hon med att vägra för att sedan hoppa och klara det en gång för att därefter riva.
Tror ni att den här hästen inte gillar att hoppa? Kan den vara osäker på sig sälv? Ska man sluta hoppa med den alls eller har ni några bra övningar?
:bow:

Sv: Tråkigt att hoppa!

Ut och hoppa lite i skogen där "bjudningen är fri" så kanske hon tycker det är roligare :bump:

Jag tror faktiskt din kompis behöver en tränare i verkligheten som kan hjälpa henne med hennes häst, det går inte att lära sig rida över internet.

hon har redan en VERKLIG tränare :smirk: och rida kan hon.
Hon har inte ens bett mig fråga det här på bukefalos men det vore ju roligt och se vad andra än tränaren tror att problmet är :cool:

Du säger ju själv att den tycker det är "tråkigt" att hoppa, så antagligen. Jag förmodar att du känner din kompis och hennes häst bättre än de flesta av oss :)
Kanske hästen bara är orutinerad och behöver lite mer träning för att bli "bra"? Eller kanske den är otränad och inte orkar hoppa flera bra språng på en gång.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka