Tråkiga nyheter

S

svaper

Ännu en dödsolycka i fälttävlan.

Från Tidningen Ridsport:
"Nytt dödsfall i fälttävlan

Fälttävlan har drabbats av ytterligare en dödsolycka. Vid söndagens nationella tävling i Fontainebleau avled den franska ryttaren Amelie Cohen vid ett fall under terrängmomentet.

Olyckan inträffade på det sjunde hindret. Enligt en talesman för det franska ridsportförbundet var hindret inte särskilt svårt, drygt en meter högt, men hästen slog runt och landade på ryttaren. "

Läs mer här

Sv: Tråkiga nyheter

fy vad läskigt:eek:
inte kul när sånt händer:cry:

Alltid lika jobbigt att höra...

Och mina föräldrar som inte gillar att jag vill rida fälttävlan blir ju inte gladare heller... :(

Det är iallafall tur att det väldigt sällan händer. Man får inte bli rädd för att det ska hända. Man ska ha respekt och rida ed omdöme, men man kan dö närsomhelst, vartsomhelst och hursomhelst. Livet är en gåta..

Usch vad hemskt.. :(
men man får ju inte bli red för att rida det ändå. Olyckor händer över allt. :(:(

Liknande trådar

H
Fälttävlan Hej,, viisst verkar fälttävlan vara roligt, jag har själv alltid velat prövat på det. Men all kritik mot fälttävlan och alla döds...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 755
Senast: aicha
·
S
Fälttävlan Det här börjar bli otroligt läskigt nu... Från Tidningen Ridsport: "Rutinerad österrikare dödsstörtade i fälttävlan Ytterligare...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 806
Senast: Nittionio
·
S
Fälttävlan Usch, nu händer det igen... Från Tidningen Ridsport: "Nytt dödsfall i fälttävlan Ytterligare ett dödsfall har inträffat i...
2
Svar
21
· Visningar
2 687
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ytterligare ett dödsfall har inträffat i fälttävlan. Det var i söndags som 61-årige Franz Graf dödsstörtade under en...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: careblomman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama