Alla verkar kämpa hårt med att tolka inlägg fel! Synd!Låter snarare som du har med bilförsäljningen/firman att göra, iallafall kan man tolka dina inlägg så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla verkar kämpa hårt med att tolka inlägg fel! Synd!Låter snarare som du har med bilförsäljningen/firman att göra, iallafall kan man tolka dina inlägg så.
Nej, tack! Jag har så otroligt många saker att vara ledsen över just nu och det här, som jag trodde kunde bli något positivt, blev en sådan sak till.Inte direkt det jag ser i din inlägg, men fortsätt,
Det är inget man behöver kämpa för. Nu är det så att det var dåligt bemötande oavsett hur det var tänkt och det satte sina spår, det ska man ta på allvar inte försvara bemötandet. Jag hoppas firman kan lära sig av misstagen och lära sig att bemöta folk på ett professionellt sätt.Alla verkar kämpa hårt med att tolka inlägg fel! Synd!
Om jag har kunnat så hade jag avbrutit och aldrig återkommitJag är förvånad att man kan ursäkta det inträffade som kulturskillnader, vem vet var och med vilka @Tranan har gjort affärer? Hur kan det öht ursäkta ett dåligt uppförande om man är säljare, då är man fan i mig intresserad av att kundens upplevelse blir rätt och man är lyhörd och respektfull. Jag hade i @Tranans ställe avbrutit affären redan då och gått till en säljare som vet hur man tar hand om kunder.
Du verkar ha skapa ett konto enbart i syftet för att attackera mig?
Det är ok, jag bara undra vad du vill med det?
Försökte övertyga mig själv.
Det är inte nyttigt att lägga energi på ordval och saker som har hänt i det förflutna.
Du har ju leasat bilen, inte köpt den. För mindre än en vecka sedan var du väldigt nöjd med bilen. Vad har förändrats efter det? Det är inte nyttigt att lägga energi på ordval och saker som har hänt i det förflutna.
Jag är förvånad att man kan ursäkta det inträffade som kulturskillnader, vem vet var och med vilka @Tranan har gjort affärer? Hur kan det öht ursäkta ett dåligt uppförande om man är säljare, då är man fan i mig intresserad av att kundens upplevelse blir rätt och man är lyhörd och respektfull. Jag hade i @Tranans ställe avbrutit affären redan då och gått till en säljare som vet hur man tar hand om kunder.
Detta stör mej av någon anledning väldigt, du vänder på det och gör dig själv till offret och får Ts att få ännu mera känslor av att vara fel. Att du har vart här i flera år och "samlat mod" och skapar ett konto just för denna tråden osv och går direkt till att försvara firman/säljaren som om det är dom det är synd om, ärligt talat låter det inte troligt. Det är inte dig det är synd om i denna tråden.Nej, tack! Jag har så otroligt många saker att vara ledsen över just nu och det här, som jag trodde kunde bli något positivt, blev en sådan sak till.
Jag blev kallad “Lilla skatt”(Schatzli på tyska) av mannen i kundservicedisken vid vår bilhandlare(också tyskt välkänt bilmärke)När jag sa att det är ngt fel på höger bakhjul frågade han om jag menade “höger bakhjul när man sitter i bilen eller när man ser den framifrån”. Han berättade dessutom för mig, när han hade provkört bilen, att missljudet jag klagade på var “turbon som kickar in”. Då fick jag tydligt förklara att min bil (som han just hade kört) inte har ngn turbo. Verkstaden fick kolla på bilen och hittade ett fel. Firmans chef fick ett mail och jag en ursäkt. Mannen i kundservice har jag inte sett sedan dess.
Fast var det män med typ Mellanöstern-ursprung som var säljare/säljarna? Då betyder ju gubben mer kompis snarare än nedlåtande. Min fillers-tjej är från Mellanöstern och hon kallar mig gumman, det är ju inte nedlåtande utan mer för att vi känner varandra.
Exakt! Många män kallar ju varandra ”mannen”, ”bror”, ”brushan”, ”gubben”. Det är ju lite orten slang liksom. Tycker det spridit sig även utanför orten numera. Hör massa snubbar som träffas och typ ”grym du är gubben” *ryggdunk
Och inte när man pratar med kunder! Det känns sjuk oseriöst tycker jag!Sånt språk har vi med men bara med dom vi känner.
Sånt språk har vi med men bara med dom vi känner.
Kanske tyckte säljaren att han hittat en ”skön jargong”. Han körde all in på ”vara polare med kunden”. Men ngt gick ju uppenbarligen snett
Säljaren borde ju känt in och anpassat sig till mottagaren (som ju är hela essensen med att vara just en bra säljare).
Tolkar det som att TS är osäker, att det är viktigt med just ”rätt bil” som på ngt vid kanske ger den där självsäkerheten. En sån kund behöver ett visst bemötande och där får säljaren ju gå extra varsamt fram. Man köper så mycket mer än en dyr bil eller en dyr väska. En bra inkännande säljare förstår detta.