Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om de har använt gubben på det viset som slutet av tråden antyder så är det ett sorts uttryck i stil med ”kompis, brorsan” och liknande.
Möjligen inte så formellt eller proffsigt men det är inte nedlåtande, brist på respekt eller liknande.
Jag vill hävda kulturkrock.
Det var bilförsäljaren som använde ordet gubbe, inte jag. Jag bemöter inga kunder i min yrkesroll. Det är alltid fel och fult att vara otrevlig. Jag vill bara inte att det ska få påverka hur trådskaparen känner för sin bil i dagsläget.Det känns som något som ni borde gått igenom under upplärningen? Att bemöta kunder på ett sätt som inte får dem att ta illa upp borde ju vara A och O, det är skillnad på att gemene man använder ordet ute i samhället och att använda det i sin yrkesroll.
Om de har använt gubben på det viset som slutet av tråden antyder så är det ett sorts uttryck i stil med ”kompis, brorsan” och liknande.
Möjligen inte så formellt eller proffsigt men det är inte nedlåtande, brist på respekt eller liknande.
Jag vill hävda kulturkrock.
Kunden verkade nöjd för ett tag sedan. Tråkigt att det verkar ha ändrat sig. Det är ett stort beslut att "köpa" en ny bil och det kan vara lätt hänt att man får lite kalla fötter, även om det trots allt kändes bra tidigare.Det ÄR brist på respekt när kunden sagt att denne inte gillade det, och inte får en ursäkt när denne påtalat det utan istället bemöts med en taskig attityd. Det som hade varit respektfullt hade varit att de ursäktat sig för kunden. Vad är det man säger - kunden har alltid rätt. Det är ett serviceyrke, ibland får man ta tillbaka saker man sagt för att hålla kunderna nöjda.
Det har med bemötandet att göraKunden verkade nöjd för ett tag sedan. Tråkigt att det verkar ha ändrat sig. Det är ett stort beslut att "köpa" en ny bil och det kan vara lätt hänt att man får lite kalla fötter, även om det trots allt kändes bra tidigare.
Pratade med försäljningschefen, Fick en bra ursäkt och uppgradering. Mest för att jag var trevlig och vänlig i på e-posten och i telefonen. Så en annan bil som kommer tidige med lite extra. vad lite ömsesidig respekt och vänlighet kan göra.
OT vilken otroligt bra beskrivning av problemetJag förstår, det är hemskt.
Hmm se några reklamfilmer i efterhand så du fyller den med positivitet?
(efter att ha skrivit ett vänligt brev till centralorganisationen där du uttrycker att de fått dig att inte känna positivitet till din bil. För tyvärr blir det så att om man uttrycker för mycket arghet och inte får ett bra svar tillbaka så stannar argheten i en själv och man blir inte av med den. Negativa känslor verkar göda varandra.)
Kunden verkade nöjd för ett tag sedan. Tråkigt att det verkar ha ändrat sig. Det är ett stort beslut att "köpa" en ny bil och det kan vara lätt hänt att man får lite kalla fötter, även om det trots allt kändes bra tidigare.
Pratade med försäljningschefen, Fick en bra ursäkt och uppgradering. Mest för att jag var trevlig och vänlig i på e-posten och i telefonen. Så en annan bil som kommer tidige med lite extra. vad lite ömsesidig respekt och vänlighet kan göra.
Ja, jag skrev det, vad vill du?Kunden verkade nöjd för ett tag sedan. Tråkigt att det verkar ha ändrat sig. Det är ett stort beslut att "köpa" en ny bil och det kan vara lätt hänt att man får lite kalla fötter, även om det trots allt kändes bra tidigare.
Pratade med försäljningschefen, Fick en bra ursäkt och uppgradering. Mest för att jag var trevlig och vänlig i på e-posten och i telefonen. Så en annan bil som kommer tidige med lite extra. vad lite ömsesidig respekt och vänlighet kan göra.
ja, En handlare hade jag stämt möte med och låtsades inte ens att jag var där när jag kom.Överlag har ts blivit illa behandlad av bilhandlare förut..och ignorerats tom.
Så jag förstår hans tankar
Jag uppfattar ditt inlägg som väldigt otrevligt - vill du göra gällande att Tranan blev illa bemött för att han var otrevlig? Själv hade jag villfarelsen att man fick sin bil och ett hyfsat bemötande om man betalade. Har firmorna ytterligare krav på sina kunder är det väl bra att informera om dem - och att låta köp gå tillbaka om man nu sålt bil till någon "ovärdig"Kunden verkade nöjd för ett tag sedan. Tråkigt att det verkar ha ändrat sig. Det är ett stort beslut att "köpa" en ny bil och det kan vara lätt hänt att man får lite kalla fötter, även om det trots allt kändes bra tidigare.
Pratade med försäljningschefen, Fick en bra ursäkt och uppgradering. Mest för att jag var trevlig och vänlig i på e-posten och i telefonen. Så en annan bil som kommer tidige med lite extra. vad lite ömsesidig respekt och vänlighet kan göra.
Jag vill att du ska må bra och du ska få vara nöjd över din bil. Alla har verkligen taggarna utåt på det här forumet och försöker skydda varandra så fort någon försöker göra ett inlägg som bara görs för att få någon att tänka i lite andra banor, eller se på något ur en annan synvinkel.@Merrybelle vad vill du med dina inlägg? trolla mig eller har jag något otalt med dig?
Du verkar ha skapa ett konto enbart i syftet för att attackera mig?
Det är ok, jag bara undra vad du vill med det?
Jag tycker verkligen att det är synd att något har gått snett efter den bra ursäkten och uppgraderingen. Det är konstigt att det kan uppfattas som otrevligt.Jag uppfattar ditt inlägg som väldigt otrevligt - vill du göra gällande att Tranan blev illa bemött för att han var otrevlig? Själv hade jag villfarelsen att man fick sin bil och ett hyfsat bemötande om man betalade. Har firmorna ytterligare krav på sina kunder är det väl bra att informera om dem - och att låta köp gå tillbaka om man nu sålt bil till någon "ovärdig"
Det var när jag skulle hämta bilen, koppla ihop telefonen, och såna saker.Jag tycker verkligen att det är synd att något har gått snett efter den bra ursäkten och uppgraderingen. Det är konstigt att det kan uppfattas som otrevligt.
Men du har bara gjort inlägg i denna tråd!Jag vill att du ska må bra och du ska få vara nöjd över din bil. Alla har verkligen taggarna utåt på det här forumet och försöker skydda varandra så fort någon försöker göra ett inlägg som bara görs för att få någon att tänka i lite andra banor, eller se på något ur en annan synvinkel.
Tänk dig in i situationen att jag kanske efter jättemånga år äntligen tog mig mod till att skapa en användare och att jag också tänkte att jag ville få dig att försöka se att du kör en jättefin bil och att inte det ska få förändras av att folk inte kan uppföra sig. Någonstans måste man få chansen att börja, utan att bli påhoppad direkt.Men du har bara gjort inlägg i denna tråd!
Låter snarare som du har med bilförsäljningen/firman att göra, iallafall kan man tolka dina inlägg så.Tänk dig in i situationen att jag kanske efter jättemånga år äntligen tog mig mod till att skapa en användare och att jag också tänkte att jag ville få dig att försöka se att du kör en jättefin bil och att inte det ska få förändras av att folk inte kan uppföra sig. Någonstans måste man få chansen att börja, utan att bli påhoppad direkt.
Inte direkt det jag ser i din inlägg, men fortsätt,Tänk dig in i situationen att jag kanske efter jättemånga år äntligen tog mig mod till att skapa en användare och att jag också tänkte att jag ville få dig att försöka se att du kör en jättefin bil och att inte det ska få förändras av att folk inte kan uppföra sig. Någonstans måste man få chansen att börja, utan att bli påhoppad direkt.