Trakheneravel i Sverige

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pastejja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 957

pastejja

Trådstartare
Jag funderar igen, om man tex. vill avla trakhener i Sverige och har ett fullblodssto (av något slag), och betäcker med en trakhenerhingst. Kan man då registrera den som trakhener eller är speciella krav på fullblodet, ska hon visas? Och i så fall hur går det till?
U

Sv: Trakheneravel i Sverige

Jag funderar igen, om man tex. vill avla trakhener i Sverige och har ett fullblodssto (av något slag), och betäcker med en trakhenerhingst. Kan man då registrera den som trakhener eller är speciella krav på fullblodet, ska hon visas? Och i så fall hur går det till?
U

Du kan regga som trakehner! :banana:

Tack för svaret :). Kan jag lasta in min trakhener i transporten och få den brännmärkt i Danmark? Om det nu skulle vara viktigt för mig? ;)
Ulrika

Tack för svaret :). Kan jag lasta in min trakhener i transporten och få den brännmärkt i Danmark? Om det nu skulle vara viktigt för mig? ;)
Ulrika

Oj, det vågar jag inte svara på. Mejla danska trakehnerförbundet, det är nog enklast.

ps. vill inte vara typig, men rasen stavas trakehner ;)

Det är säkert sant att jag stavade fel.. :) Bra att du rättade :)
Ulrika

Ja det kan du om du använder en hingst dom GK.Dom e mycket trevliga och tar väl hand om oss svenskar.Har du inte redan sett honom så ta en titt på Okavango (ny för i år i DK)

Jag ska titta efter vad de har. Nu har jag inget sto.. Jag är igång och köper ett hbl sto nu, men senare i livet kommer jag att köpa ett fullblodssto om allt går enligt planerna, och jag hittar "rätt sto", så det var därför jag undrade
U

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 648
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 788
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCX

Hund, Katt, Andra Djur