I

isfrida

jag är en tjej som håller på med islandshästar, och tävlar. Och har ställt en gång upp i lagSM. en av grenarna heter trail(trail= ta över sig många olika hinder, typ som agility fast för häst) jag skulle vilja veta vad dom olika momenten är. jag vet dom flesta men vill träna på dom hemma så jag kan alla tills nästa lag SM. skriv momentet, hur man utför det och hur jag kan bygga det själv hemma! tack iförväg!:bump:
// isfrida

Sv: Trail!!

Kanske inte kommer ihåg alla... Men det finns ju

*lastning i transport
*rida genom "portal" med fladdrande snören/plastremsor i
*Släpa nånting, tex ett bildäck eller sopsäck med tomburkar efter hästen
*Labyrint
*hästen ska stå still medan man går runt och sitter upp från "fel" håll
*Backa rakt på begränsat utrymme, typ mellan bommar.
*gå på vippbräda
*få med sig en fotboll genom att slå den med en lång klubba/kvast

säket fler som jag inte kommer ihåg, och alla är ju inte med varje gång o så...

Tror inte det är samma som western-trail. samma grund idé men lite mer vardagsbetonat för islandsryttare så att säga;) Men jag är ingen western expert...

Det låter som westernridningens Ranch-Trail! Där man släpar föremål (stock, däck osv) vända i trångt utrymme, backa mellan bommar, gå över bro, kasta lasso, prassla med en regnrock osv, vardagsmat på en ranch/gård helt enkelt!

tack för alla tips du gav mig! nu ska jag börja bygga alla dom grejorna...:laugh::laugh:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 547
Senast: Anonymisten
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har två olika frågor som jag skulle bli jätte glad om nån kan svara på! :heart Den första frågan är att jag har sett att i...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 966
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 253
Hundavel & Ras Jag sitter och funderar angående rasval på nästa hund. Även fast det är säkert ett par år bort tänkte jag börja kolla upp uppfödare...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka