Trail select?

Kickis

Trådstartare
Sitter och kollar på showbillen för nationals tävlingen och undrar vad är Amateur trail select?

Sv: Trail select?

Okej, när vi endå är inne på Nationals showbill, då vill jag veta vad som menas med exempel : Halter geldings Performance?

I Performance Halter får man visa hästar som redan har ett ROM, så har man ROM på sin häst kan man välja att visa i vanlig Halter eller Perf. Halter, men du kan inte visa samma häst i båda.

Men är det samma i Aqha open performance, kan jag inte vara med i pleasure'n eller huntern där?:confused:

Förstår inte riktigt vad du menar...finns det en klass som heter så?

Annars kallas ju alla AQHA ridklasser för AQHA Performance i inbjudan...

*förvirrad*

I anmälan står det som rubrik (Där det står t.ex AQHA open Halter),men här finns också en rubrik där det står AQHA Open Performance, och däribland finns pleasure och hunter med. Vad innebär det?

Och en liten fråga till, som jag totalt fått hjärnsläpp på, i Halter Aged, är det från 4 och uppåt?

Ah, jo det menas som jag skrev, bara att det är ridklasserna som menas, de vanliga klasserna alltså!

aged är 4 år och uppåt ja :)

Nu har jag en fundering...om någon vet! :)

Jag antar att regeln om Performance Halter gäller även om man vill ställa i Broodmare-klass också, alltså att man får välja....(eller?)

Men får man ställa i både Open Aged mares och Broodmares?

Anyone?.......

Vad jag kan förstå i AQHA regelboken så får man inte visa samma häst i både aged mares och broodmares klasserna.

Ingen som vet varför det heter select? Tycker de verkar konstigt att de är såååå många klasser för pensionärer...

Pensionärer, hmmm, det skall väl till några år på 50 för att bli pensionär i min bok i alla fall.;)
Men jag har också svårt att se nyttan med dessa klasser, när man nu hade bestämt att Novice klasser inte skulle få finnas på Nationals, så sätter man in handicap klasser åt andra hållet istället, skumt:confused:

Monke:smirk:

Pensionärer, hmmm, det skall väl till några år på 50 för att bli pensionär i min bok i alla fall.;)
Men jag har också svårt att se nyttan med dessa klasser, när man nu hade bestämt att Novice klasser inte skulle få finnas på Nationals, så sätter man in handicap klasser åt andra hållet istället, skumt:confused:

Monke:smirk:

Men vad är inte skumt med årets showbills från SQHA? *mutter*, nej fram för många youth och novice klasser så vi lockar fler tävlingsintresserade...eller varför inte samarbete med övriga föreningar som anordnar tävlingar...SPHA, NSBA och SRHA??:confused:

Yeas, håller med önskar fler novice, rookie klasser för alla :bow: i många klasser i reining, pleasure, allt.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 306
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar