Trail beginner.

Sv: Trail beginner.

när jag red det på Inca ingick bro, grind,
sidepass, backa i "L", över bommar i alla gångarter,
vända 360 grader i en liten box... typ det. :)

Okej. Jag ska nog anmäla mig till även den klassen ( har ju bara anmält mig till pelasuren ) Men min pålla kan ännu inte galoppa på komando och på 5 meter.

Vet inte om du svarat i den andra tråden där jag frågade var det är du ska tävla någonstans, om inte så frågar jag igen.?

Jag var med i en trail walk´n trot sist och det kan man nog säga kan liknas vid en beginners klass.

Först fyra skrittbommar, fyra travbommar, skritt över bro, jog mellan koner, jog in mellan två bommar där stop mellan bommarna och back ut, vända i box 3/4 dels varv, öppna fast grind.

En annan beginners...öppna repgrind, jog bommar solfjäder, box, galopp fram till koner, skritt mellan koner , back mellan bommar.

Kommer deltaga i en beginners den 27, ska bli kul och se vad som är med i den...:D

Tycker absolut att du ska anmäla dig till den klassen, det är ju en beginnersklass och den är till för lite oerfarna hästar/ryttare...;)

Lycka till och kom ihåg att meddela resultatet här sen! :)

Senast ändrad av en moderator:

Jag vill jättegärna anmäla mig till trail beginner nu.
Men jag har en väldigt morgonrött mamma som inte gärna vill åka klockan 6 på morgornen...

Haha........nä...vad roligt.
Då kommer vi tävla mot varandra.
Kul och träffas IRL......

Har dom ändrat proppen?

Vet att det varit/är en del diskussioner kring beginners och utbildningsklasserna samt vad som ska vara E och D...

Då hotar du med att hon blir väckt med ett glas vatten (kallt och över huvudet) om hon inte gladeligen åker iväg med dig tidigt på morgonen....:p :D
Värt ett försök iallafall! ;)

Haha, det behövdes inte, jag lyckades fjäska med henne. ;)
Får dock efteranmäla mig, men 100 spänn är inget att snacka om.

Åh..du går under ungdom eller?
En del har tur....ska jag efteranmäla mig så blir startavgiften för en klass 200 kr...:eek:

Det har varit diskussion kring den här proppen ..man har både beginners och utbildningsklasser med.
De hade valt att lägga utbildningsklasser under E vilket inte var så populärt och beginners på D.

Men fick senast info idag och proppen ska inte ändras utan den gäller som den är nu.

För min del blir det att lösa endags licens för mig och häst då båda våra klasser hamnar under D.

Jag ska vara med i trail beginners samt pleasure walk´n trot..jag hoppas inte det ingår nåt märkvärdigt i galopp i trailen bara....:crazy:

Rebecca:
Vilka är det egentligen som ska med hitills? :crazy: känns som det är skitmånga från stallet eller..?

Men va trist då får ju inte jag tävla mot någon av er :cry:
Jag ska rida pleasure och Trail Youth

Liknande trådar

Övr. Grenar Såg en trailer på tv4. https://www.tv4play.se/program/422d9847059a4af6dab4 Dokumentär av New York Times om de många dödsfallen bland...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Rosett
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
490
Senast: iNHALE
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka